پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قهوه سبز و خواص آن
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1395
بازدید : 120
نویسنده : ftn

قهوه سبز و خواص آن

 

454387_433

 
 
گیاه قهوه  سرده‌ای است از گیاهان گلدار از خانوادهٔ روناسیان که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند.
بلندی آن بین ۳ تا ۱۰ متر است و ۳ تا ۵ سال پس از کاشته شدن محصول می‌دهد .
گل‌های سفیدرنگ و خوشبوی قهوه بسیار به گل یاسمین شباهت دارند . میوه‌های قهوه تخم‌مرغی‌شکل‌اند و به صورت خوشه‌آویزان می‌شوند . هر درخت قهوه حدود ۲۰۰۰ میوه می‌دهد . بین ۶ تا ۹ ماه زمان لازم است تا میوهٔ قهوه از رنگ سبز به زرد و بعد قرمز یا بنفش بدل شود و کاملاً برسد.
میوهٔ رسیدهٔ قهوه را با دست می‌چینند، می‌شویند و معمولاً در نور خورشید خشک می‌کنند . البته روش های صنعتی نیز برای خشک کردن قهوه وجود دارد .
برای حفظ یکدستی محصول، معمولاً میوه‌ها را بر اساس وزن و اندازه جدا و بسته‌بندی می‌کنند . میوهٔ برشته و ساییده شده همان چیزی‌ست که به عنوان قهوه شناخته می‌شود . از هر درخت قهوه تقریباً نیم کیلو قهوه برشته به دست می‌آید . دانه‌های قهوه را در جای خشک و خنک نگهداری می‌کنند .
گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجه اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست.
قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.
قهوه سبز همان قهوه ی خام یا تفت داده نشده است که از درخت قهوه بدست می آید .

 

نام علمی : ( Coffee  (Coffee  bean
 

 

دارای طبع سرد و خشک می باشد .
 
 

 

ارزش مواد غذايى قهوه سبز
قهوه داراى ارزش غذايى نيست و اگر آن را به عنوان غذا مصرف كنند هيچ نتيجه اى از آن نخواهند گرفت . ماده اى كه در قهوه اهميت دارد كافئين است كه عطر و خواص قهوه به آن مربوط مى شود. كافئين يكى از آكالوييدهايى است كه در حالت آزاد در قهوه وجود دارد و متعلق به اسيد كافئينيك است .

 

 

خواص قهوه سبز :

قهوه رست نشده علاوه بر اینکه یک قهوه لاغری مناسب است خواص دیگری نیز دارد.
با توجه به مطالعات وسیع در رابطه با این دانه جادویی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خواص دارویی شگفت انگیزی در قهوه تفت داده نشده موجود است و حتی پزشکان استفاده از آن را برای بیماران قلبی ، اشخاص دیابتی و همچنین اشخاصی که مبتلا به اضافه وزن هستند تجویز می کنند و بسیاری از شرکت های دارویی اقدام به تولید قرص قهوه سبز نموده اند . آنتی اکسیدان اصلی در عصاره قهوه خام یعنی اسید کلوروژنیک ، در آزاد شدن آنزیم G6P به وجود می‌آید که به طور محسوسی در تعادل قند خون نقش اساسی ایفا می‌کند، در نتیجه برای دیابتی ها دریافت این مکمل می‌تواند مفید باشد.
تا امروز ، دانه‌های قهوه سبز ، تاثیرگذارترین سلاح در مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن هستند.
البته خواص دیگری نیز همچون ضد افسردگی و مبارزه با آلزایمر نیز در این قهوه وجود دارد .

 

 

 

زمان مصرف قهوه سبز و میزان آن :

قهوه سبز نیز مانند هر گیاه دارویی دیگری شرایط و زمان خاص مصرف خود را دارد . با توجه به نتایج تحقیقات علمی صورت گرفته در مورد زمان مصرف قهوه سبز نتایج به دست آمده نشان می‌دهد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه سبز بعد از صبحانه و یا ۱۵ دقیقه بعد از ناهار است .
دلیل این امر میزان کافئین بسیار بالای قهوه سبز می‌باشد . زیرا در صورتی که با معده خالی اقدام به مصرف دمنوش قهوه سبز نمایید کافئین بالای قهوه با اسید معده واکنش داده و باعث دلدرد و حالت تهوع شما می شود . پس هرگز قهوه سبز را با معده ی خالی ننوشید .
میزان مصرف قهوه سبز در هر روز به اندازه یک فنجان و یا نصف لیوان می‌باشد  .

 

 

 

خواص درمانى قهوه سبز :

آب دم‏کرده قهوه را بنوشید . مدرّ بول و محرّک و بازکننده گرفتگى‏ ها است .
قهوه سبز مسکّن غلیان خون و مسکّن حدّت صفرا و سودا و سوزاندن آن می باشد .
براى رفع مسمومیت از تریاک و فرآورده‏هاى تریاک و سایر مواد مخدّر قهوه سبز مفید است و حالت چرت و خواب مسمومین را از بین می برد.
قهوه سبز تب هاى عضوى را تسکین میدهد .
قهوه سبز بدن را در مقابل ناراحتى ‏هاى روحى مقاوم می سازد .
قهوه سبز عمل هضم را سهل می کند .
قهوه سبز بواسیر ، احتناق روده ، یرقان ، وبا و جذام را درمان می کند .
قهوه سبز سردردها و چشم دردها را تسکین می دهد .
قهوه سبز براى درمان مالیخولیا مفید است .
قهوه سبز ناراحتى‏ هاى مثانه، قولنج مثانه و کلیه را برطرف می سازد .
قهوه سبز براى کسانى که خواب زیادتر از حالت طبیعى دارند مفید است و خواب آنان را متعادل می کند .
قهوه سبز خشک‏ کننده رطوبات زیادى امعاء می باشد ، قابض است و در قطع بعضى اسهال‏ها مؤثر واقع می شود .
خوردن دانه‏ هاى خام و نارس قهوه براى رفع میگرن یا همیکرنیا و تب‏هاى نوبه ‏اى مفید است .
انگشت‏ پیچ(شکلات سنتی) قهوه سبز با عسل براى درمان سرفه بلغمى و سیاه‏ سرفه مفید است .
براى درمان چشم دردى که از زکام باشد و یا زکام در موقع مالاریا. قهوه خام را بجوشانید و با آن بخور دهید و نصف استکان آن را هم بنوشید . بهبود حاصل می شود .
گرد کوبیده قهوه سبز براى معالجه سوختگى از آتش و آب جوش نافع است .
ضماد قهوه سبز با عسل براى ترمیم عضو از جا دررفته مصرف می شود .

 

 

 

مضرات قهوه سبز :

مداومت در خوردن قهوه سبز ایجاد سردردهاى مزمن می ‏کند .
قهوه سبز افرادى که قلب ضعیف دارند آنان را به خفقان مبتلا می ‏سازد .
قهوه سبز در دستگاه گوارش ایجاد نفخ می‏ کند .
قهوه سبز ایجاد قولنج می کند .
قهوه سبز بدن را آماده براى ابتلا به بیمارى کابوس و مالیخولیا می ‏سازد .
قهوه سبز ریه را خشک و خشن می ‏سازد .
قهوه سبز قدرت جنسى را کاهش می دهد .
قهوه سبز به خصوص براى افرادى که داراى طبیعت سرد و خشک هستند، براى اشخاصى که ناراحتى عصبى دارند مضر است .

 

 

 

خواص درمانى قهوه سبز :

قهوه سبز کمتر بّــه مصارف درمانى می رسد فقط از خیسانده آن گاهى براى رفع رماتیسم و از گرد آن به ‏عنوان تب بـر استفاده بـه عمل می آید .

 


:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: قهوه سبز و خواص آن , قهوه سبز , قهوه , خواص درمانی قهوه , خواص قهوه , قهوه تلخ , ,



چای سبز و خواص آن
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1395
بازدید : 125
نویسنده : ftn

چای سبز و خواص آن

 

green-tea-properties-amazing-ir-4

 
گیاه چای به ‌صورت بوته، درختچه یا درختی است با نام عملی THEA SINENSIS یا CAMELIA که از خانواده‌ی چای (THEACEAE) می باشد.
این گیاه در نقاطی از جهان از جمله هندوستان، چین، سریلانکا، ژاپن، ایران و نواحی دیگر پرورش می ‌یابد.
چون در سه فصل از سال (بهار، تابستان و پاییز) برگ‌ های آن برداشت می ‌شود، لذا در اکثر نقاط ، چای به صورت بوته وجود دارد؛ ولی در صورتی که هیچ ‌گونه برداشتی از آن صورت نگیرد، کم کم مرتفع شده و به ‌صورت درختچه یا درخت در می ‌آید.
قسمت اصلی مورد استفاده‌ی بوته ‌ی چای، برگ آن است که به ‌صورت‌های مختلف تبدیل به انواع چای می ‌شود .
چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید.
بهترین چایها را می‌توان در ارتفاعات یافت جایی که برگهای آنها به آرامی رشد می‌کنند و طعم بهتری دارند. با توجه به ارتفاعی که چای در آنها می‌روید، برگهای تازه چای بین دو سال و نیم تا پنج سال طول می‌کشد تا برای چیدن آماده شوند. چای برگهای فراوانی دارد و گلهای آن بسیار شبیه گلهای کاملیاست اما تنها برگهای جوان و کوچک آن برای مصرف چیده می‌شوند .
جوانه زدن چای در مناظق کم ارتفاع هر هفته صورت می‌گیرد ولی در ارتفاعات بالا، هفته‌ها طول می‌کشد .
چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد .
چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد .
مزیت چای سبز بر چای های دیگر این است که کمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و ترکیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و آنتی اکسیدان شناخته شده است .
خواص چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را درمان تمام بیماری ها و راهی برای زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد .

 

نام علمی :(Green tea) Camellia sinensis
 
طبع آن گرم و خشک می باشد .

 

ارزش غذایــی چــای سبز
اساساً ارزش چای سبز به علت خواص درمانی آن است .

 

خواص چای سبز

 چای سبز و سرطان:
نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند). 

 

چای سبز و جوانی و زیبایی:
دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.

 

کاهش وزن و چای سبز:
اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید. 

 

زمان مناسب نوشیدن چای سبز
بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود. 

 

میزان مناسب چای سبز در روز 
 باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید . 

 

 

green-tea1

 

 

تاثیر بینظیر چای سبز بر سلامت پوست

پوست و چای سبز :
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سلول های پوست را در مقابل آسیب ها به ویژه رادیکال های آزاد، یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست، محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.

 

چای سبز و کاهش کلسترول :
یکی دیگر از اثرات مثبت چای سبز، کاهش قابل توجه میزان کلسترول خون است. به ویژه آنکه چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. این تاثیر نه تنها میزان کلسترول بدن را در حد متعادل نگه داشته و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد، بلکه مانع از بروز سکته قلبی و سایر بیماری های قلبی - عروقی می شود .

 

چای سبز و مشکلات دهان و دندان :
می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این چای سبز با از بین بردن باکتری های نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان، پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانی ها استفاده می کردند .

 

تقویت استخوان ها و مفاصل با چای سبز :
درصد بالای فلوراید چای سبز، عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر استخوان ها است. به این ترتیب درصد بالای فلوراید در چای سبز می تواند استخوان ها و دندان ها را در مقابل آسیب به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند .
چای سبز توصیه متخصصان برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل، ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیم های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود .

 

پیشگیری از آلزایمر و چای سبز :
گفتنی است چای سبز فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند . از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان «استیل کولین» در سلول های مغز و با این حرکت مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود .

 

درمان بیماری های کبدی و چای سبز :
نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط چربی های موجود در کبد می شود. این عملکرد مثبت، مانع از بروز بیماری های کبدی به ویژه سرطان کبد می شود .

 

green-tea

 

فواید چای سبز برای بدن
چای سبز با کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ ها، مانع از بروز فشار خون بالا می شود .
 کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتری های مولد مسمومیت غذایی یا سم تولید شده توسط این باکتری ها می شود .
چای سبز باعث کاهش قندخون می شود. اگرچه برخی پژوهشگران نوشیدن چای سبز را به افراد مسن توصیه می کنند اما برخی دیگر معتقدند نوشیدن چای سبز در جوانی باعث کنترل میزان قند خون، پیش از رسیدن به سن کهولت می شود .
 ویتامین Cموجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماری های مختلف به ویژه بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت های فصل پاییز، مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائماً بیمار بودند، چای سبز تجویز می کردند .
 نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه یی که دارند (مثل کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر) توصیه می شود .
 نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند، بلکه در صورت بروز این مشکل، نم دار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد .
  اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود .
 چای سبز خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد .

 

 مضرات چای سبز :

به دلیل داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصا آهن می کند .
خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند .
مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد .
زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود .
 مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بیخوابی و بیقراری می شود. افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند نباید استفاده کنند و افرادی که میگرن دارند میزان مصرف کمی باید داشته باشند .

 


:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: چای سبز و خواص آن , چای سبز , خواص چای سبز , مضرات چای سبز , چای سبز و کاهش وزن , چای سبزو لاغری ,



چای سفید و خواص آن
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1395
بازدید : 82
نویسنده : ftn

چای سفید و خواص آن

 

5-72-300x216

 
گیاه چای به ‌صورت بوته، درختچه یا درختی است با نام عملی THEA SINENSIS یا CAMELIA که از خانواده‌ی چای (THEACEAE) می باشد.
این گیاه در نقاطی از جهان از جمله هندوستان، چین، سریلانکا، ژاپن، ایران و نواحی دیگر پرورش می ‌یابد.
چون در سه فصل از سال (بهار، تابستان و پاییز) برگ‌ های آن برداشت می ‌شود، لذا در اکثر نقاط ، چای به صورت بوته وجود دارد؛ ولی در صورتی که هیچ ‌گونه برداشتی از آن صورت نگیرد، کم کم مرتفع شده و به ‌صورت درختچه یا درخت در می ‌آید.
قسمت اصلی مورد استفاده‌ی بوته ‌ی چای، برگ آن است که به ‌صورت‌های مختلف تبدیل به انواع چای می ‌شود.
چای سفید نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. برای جلوگیری از اکسایش ،این گلبرگهای تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می کنند.
نام گذاری چای سفید بدین نام ناشی از پرزهای سفید نقره ای جوانه های نشکفته گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است.

 

نام علمی : Camellia sinensis

 

چای سفید شبیه چای سبز می باشد. فرایند تولید و تخمیر چای سفید کمتر از چای سبز می باشد، اما تغییر مزه هر دو تقریبا یکی است. چای سبز بیشتر مزه علف و چمن می دهد، ولی چای سفید فاقد این طعم می باشد. طعم چای سفید کم و مقداری شیرین می باشد.

 

18414112100223133196198174321701759618168223

 
انواع مختلف چای سفید
 گل صد تومانی سفید ( white peony)
 ماه طلایی (golden moon)
سوزن نقره ای (silver needle)
ابر سفید (white cloud)

 

فواید چای سفید
چای سفید دارای طعم خوبی است و این خود دلیلی است برای نوشیدن هر روزه آن.
چای سفید فواید زیادی برای پوست، قلب، کلیه، گردش خون و مغز دارد.

 

از جمله فواید آن عبارتند از : کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات.
چای سفید دارای مقدار زیادی کاتشین (پلی فنول) است. کاتشین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها ، سکته ها، دیابت و خطرات حاصل از اشعه ماورای بنفش بر پوست می گردد.

 

برقراری تعادل مایعات بدن
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که، کافئین به عنوان یک ادرارآور عمل می کند و موجب کاهش فشار خون می گردد. کافئین موجود در چای سفید، کمتر از انواع دیگر چای است. پس می تواند، تعادل مایعات بدن را برقرار کند. کافئین موجود در چای سفید، 15 میلی گرم در هر واحد است، ولی چای سیاه دارای 40 میلی گرم کافئین در هر واحد و چای سبز دارای 20 میلی گرم کافئین در هر واحد است.

 

ضد سرطان

چای سفید دارای مقدار زیادی پلی فنول (آنتی اکسیدان قوی) می باشد. به همین خاطر این نوع چای، بیشتر از چای های دیگر خاصیت ضد سرطانی دارد.

 

ضد ویروس، باکتری و قارچ
چای سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. با ویروس ها و عفونت های باکتریایی می جنگد. همچنین دارای خاصیت ضد قارچ می باشد. نوشیدن چای سفید در زمستان، ایمنی بدن را بالا برده و از سرماخوردگی ها و عفونت ها جلوگیری می کند.

 

سلامت پوست
چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. عملکرد سلول های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می کند. همچنین، پوست را جوان می سازد. چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد، از بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول های پوستی می شوند.

 

سلامت دهان و دندان
چای سفید دارای فلوراید زیادی می باشد و جلوی خرابی های دندان و از همه مهمتر جلوی رشد پلاک های دندانی را نیز می گیرد. دهان را خوشبو می کند.

 

سلامت استخوان
کسانی که چای سفید می نوشند، تراکم استخوانی بالاتری دارند. یکی دیگر از فواید چای سفید، جلوگیری از شکستگی های استخوانی و درمان آرتریت (ورم مفاصل) می باشد.

 

کاهش وزن
چای سفید فاقد کالری می باشد. چای سفید، جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد. لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود. اگر آنزیم لیپولیز نباشد، چربی تبدیل به کتون می گردد که محتوی مقدار زیادی انرژی می باشد.

 

کاهش کلسترول
چای سفید به خاطر دارا بودن کاتشین، باعث کاهش کلسترول می شود. این چای کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه 2 فنجان یا بیشتر چای سفید می نوشند، 50 درصد کمتر به بیماری های قلبی دچار می شوند.

 

ضد استرس
چای سفید، استرس را کم کرده و فرد را آرام می کند.

 

1

 


:: برچسب‌ها: چای سفید و خواص آن , چای سفید , چای , خواص چای سفید , چای سفید و سرطان , چای سفید و کاهش و زن , چای سفید و لاغری ,



سیاه دانه و خواص آن
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1395
بازدید : 141
نویسنده : ftn

سیاه دانه  و خواص آن

 

20158141322553a

 

سیاه‌دانه یا «شونیز» گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است.
در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید.  از دانه این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود.
سیاه‌دانه از راسته گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیره آلالگان (Ranunculaceae) است. دانه‌اش دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است.
سیاه‌دانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد با کمی ته مزه  توت فرنگی. از سیاه‌دانه در در مصارف دارویی استفاده می‌شود.

 

نام علمی : Nigella Sativa

 

طبع آن گرم و خشک است .

 

نام های دیگر : سیاه تخمه ، شونیز،حبه السودا، غرمج ،کلاونجی،کمون هندی،حب البرکه،سیه دونه،قیدس،سونوز،کمون اسود،سنینز،سنز،چرک اودی،بوغنج،خثب،شمیز،شنبر،شهپر،قرح،سیاه سیرینج

 

ارزش غذایی سیاه دانه :
در دانه های سیاه دانه ۴۰%روغن ثابت ساپونینی به نام ملانتین وحدود ۱٫۴ در صد اسانس وجود دارد که دارای نیژلون است. ملانتین به صورت مجزا ماده ای سمی است. مواد سمی موجود در این خانواده از آلکالوئیدها (ترکیبات مضر برای قلب) تا اسید لاکتون با زنجیره کوتاه (محرک پوست) متنوع می باشد. حضور مواد دیگری چون ساپونین ها، گلوکوزید های سیانوژنیک نیز در این گیاه غیر معمول نمی باشد.

 

خواص سیاه دانه
بخش های مورد استفاده این گیاه، دانه و روغن فرار آن می باشدکه به عنوان داروی معرق،محرک،بادشکن،صفرا بر و هضم کننده غذا مصرف دارد.

 

 

درمان سرطان با سیاه دانه

 

خواص روغن سیاه دانه

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

 

۱- استعمال بیرونی یا مالیدنی
درمان سرفه های سرد ناشی از سرما، درد سینه و تنگی نفس
 خارج کردن جنین مرده و زنده و پرده های جنین
 درمان سیروز، آسیت و کبد چرب
 درمان لک و پیس صورت
درمان گرفتگی های عضوی یا روده ها، دفع باد
 رفع خال، زگیل، ترک پوست بدن، پیسی، پسوریازیس و اگزمای ترشح دار ( که باید با کمی سرکه مخلوط شود)
 درمان فلج، درد سرد مفاصل، خواب رفتگی دست و پا و خستگی ها ی مزمن
 مالیدن ( و نیز خوردن) روغن مخلوط با روغن زیتون و کندر برای افزایش نیروی جنسی مفید است .
چکاندن روغن در بینی گرفتگی بینی را باز می کند و در فلج عصب صورتی موثر است .

 

۲- استفاده خوراکی
خوردن روغن سیاه دانه به دفع سنگهای ادراری ، سوزش ادرار و بزرگی پروستات موثر است.
میزان مصرف خوراکی در سرد مزاجان تا ۸ گرم در روز و در گرم مزاج ها تا ۲ گرم است.

 

 تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه
یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

 

خواص و فواید سیاه دانه در طب سنتی و نسخه های گیاهی درمانی
سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش :
یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

 

سیاه دانه برای درمان اسهال :
یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

 

 سیاه دانه برای درمان دیابت نوع 2:
مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

 

سیاه دانه برای درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری:
خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

 

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا:
افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

 

سیاه دانه برای درمان آسم:
آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

 

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ:
این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

 

سیاه دانه برای درمان برای درمان ریزش مو :
برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

 

سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوست :
مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

 

سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد:
سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

 

سیاه دانه برای درمان ناراحتی های کبدی :
مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.
همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید .

 

سیاه دانه برای درمان سردرد و میگرن :
نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

 

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.
اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.
سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.
افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.
برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.
افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

 

خواص سیاه دانه در طب اسلامی
 مصرف سیاه دانه در طب اسلامی تاکید شده است و امامان و پیامبر اکرم (ص) از خواص آن برای درمان دردها نام برده اند.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود:
"ما من داء إلا فی الحبة السوداء منه شفاء إلا السام" یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

 

امام رضا علیه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیاه دانه می فرماید:
در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

 


:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: سیاه دانه و خواص آن , سیاه دانه , فواید سیاه دانه , خواص سیاه دانه , سیاه دانه و طب اسلامی , شونیز ,



رازیانه و خواص آن
نوشته شده در یک شنبه 24 بهمن 1395
بازدید : 127
نویسنده : ftn

رازیانه و خواص آن

 

 

meo-hay-cho-co-nang-nguc-lep-tro-nen-quyen-ru-3

 

 

 
رازیانه گیاهی است معطر ، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا ۲ متر می رسد ساقه آن دارای شیارهای هم ردیف و موازی می باشد برگهای آن نازک و نخی مانند شوید است گلهای رازیانه زرد و بصورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود و به دو صورت وحشی و زراعی در ایران دیده می شود .
به طور کلی تمام قسمت های گیاه رازیانه خاصیت درمانی دارد، اما بیشترین قسمت مورد استفاده آن بذر رازیانه است که حاوی روغن اسانس فرار است .
مهمترین ترکیب شیمیایی آن آنتول است که بیشترین خواص این گیاه مربوط به این ترکیب است. از طرفی دیگر مزه شیرین رازیانه مربوط به وجود آنتول و استراگول در آن می باشد.

 

نام علمی: Foeniculumvulgare
 
طبع آن گرم و خشک می باشد .

 

نام های دیگر : بادیان،رازیانج،سنف،شمار،شمره،سونف،بسپاس،بادیان سبز،فنوویل،برهلیا(تخم)،سونب،ماراثون،شمر،فیاوفرنوس .

 

ترکیبات شیمیایی

انتول(قسمت موثر اصلی) فنشون. کامفن. لیمونن. استراگول وفلاندرن .

 

ارزش غذایی رازیانه
رازیانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، ویتامینC و B3 از این موارد می باشند.

 

خواص رازیانه

تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است که جداگانه توضیح می دهیم:

 

 

 

fennel01

 
 

 

خواص برگ رازیانه:
استفاده موضعی آب برگ های رازیانه، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین می برد.
مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.
از برگ خام و تازه آن به عنوان چاشنی برای غذا و سبزی استفاده می کنند. البته زمان جمع آوری برای برگ ها باید قبل از گلدهی باشد.
به بدن آرامش می دهد و حافظه را تقویت می کند.

 

فواید رازیانه برای پوست و مو
رازیانه موها را تقویت می کند، مانع ریزش مو می شود.

 

فواید رازیانه در کاهش وزن
مصرف رازیانه باعث کاهش اشتها و احساس سیری می شود. این گیاه با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی ها را می شکند و از احتباس آب در بدن جلوگیری می کند.

 

پیشگیری از پوکی استخوان 
رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.

 

خواص ضد پیری رازیانه
رازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند.
بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

 

خواص ضد سرطانی گیاه رازیانه
رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.
رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.
فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

 

 

fennelimage

 
 
خواص ریشه و پیاز رازیانه
ریشه رازیانه دارای کومارین Coumarin می باشد . چون این ماده رقیق کننده خون است بنابراین آنهایی که مبتلا به تصلب شرائین یا انسداد رگها هستند می توانند از جوشانده ریشه رازیانه استفاده کنند .
جوشانده ریشه رازیانه ملین و مسهل است.
ریشه رازیانه دیورتیک است.
اثر مدر قوی دارد.
اوره و اسید اوریک را دفع می کند.
به علاوه اشتها آور است.
ریشه رازیانه به علت مدر بودن ، برای درمان سنگ کلیه، نفریت و بیماری هایی نظیر آن مصرف می شود.
ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

 

توجه : زمان جمع آوری ریشه باید در اواخر پاییز باشد.

 

 

 

fennel

 
خواص بذر یا تخم رازیانه:

 

فواید تخم رازیانه در اسهال و تقویت معده
دم کرده بذر رازیانه با زیره سبز برای رفع اسهال و تقویت معده با عسل و سکنجبین برای تب های کهنه مفید است.
از دم کرده تخم رازیانه برای تحلیل بادها، درد پهلو و لگن خاصره، رفع بلغم ترش استفاده می کنند.

 

فواید رازیانه در کلسترول بالا
تخم رازیانه کلسترول خون را کاهش می‌دهد.ترکیبات موجود در تخم رازیانه امکان تجمع کلسترول در جداره‌ی رگ‌ها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

 

پیشگیری از سرطان با رازیانه
تخم رازیانه برای پیشگیری از سرطان مفید است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تخم رازیانه به کاهش خطر ابتلا به سرطان ناشی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
تخم رازیانه همچنین برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون موثر است. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهای گیاهی بوده و به حذف توکسین‌ها و مواد زاید از طریق روده‌ها کمک می‌کند.

 

سرشار از فیبر
تخم رازیانه سرشار از فیبر است. فیبرها صرفاً در مواد غذایی گیاهی وجود دارند. باید بدانید که این ترکیبات مفید در دفع راحت و خروج توکسین‌ها و مواد زاید از بدن نقش اصلی دارند. این ترکیبات مفید برای هضم غذا نیز موثرند. ۱۰۰ گرم تخم رازیانه حاوی ۱۵۰ درصد فیبر مورد نیاز روزانه‌ی بدن است.

 

خاصیت سم زدایی رازیانه
تخم رازیانه حاوی خواص دیورتیک است یعنی ادرارآور است و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند. به این منظور این تخم‌ها را به صورت دم کرده استفاده می‌کنند که حجم ادرار را زیاد کرده و حالت پُف کرده‌ی بدن را کاهش می‌دهد..

 

 

fennel-2

 

 

 

سایر خواص تخم رازیانه :

ضد نفخ : مخصوصاًدرنفخ با منشاء روده‌ای
سربازان رومی از این ادویه برای افزایش قوای جسمانی و آمادگی رزم استفاده می کردند.
خلط آور ملایم : مخصوصاً برای اطفال
ضد اسپاسم : منجر به کاهش درد حین پریود می‌گردد. (اثر قابل توجه و در حد داروهای ضد التهاب غیر استروییدی NSAIDS دارد. )
 آرامبخش
 افزایش دهنده ترشح شیر مادر
 کاهش التهاب غشاء مخاطی دستگاه تنفسی
 متسع‌کننده نای و برونشها
 اثرات ضد میکروبی معادل پنی سیلین و تتراسایکلین دارد .

 

ضد التهاب پلک و ملتحمه
از دفعات بروز پریود دردناک کم نموده و نیز باعث کاهش شدت علایم میگردد.
در درمان علامت بیماری روده تحریک پذیرIBSبا کاهش نفخ و آرامبخشی موثر است. مخصوصاً وقتی توام با زیره مصرف گردد طعم تند زیره را کاهش می‌دهد. {(خوراکی)معادل}
 بعنوان گشاد کننده مجاری تنفسی. خلط آور وکاهنده التهاب مجاری تنفسی در برونشیت مصرف میگردد. {(خوراکی)کمکی}
 دراسهال شیرخواران جهت جایگزینی مایعات و آرامبخشی مصرف دارد. {(خوراکی)کمکی}
  در مواردی که ترشح شیر کم می‌باشد تجویز می‌گردد. {(خوراکی)معادل}

 

 

 مصرف رازیانه در بارداری و شیردهی :
در منابع بسیاری گفته شده که مصرف رازیانه در دوران بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره) موجود هستند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد.
 گفته می شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید.
مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر ۵ گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد.
گاها هم گفته شده که اثر قاعده آور دارد و ممکن است منحر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف آن در دوره بارداری زیاده روی نکنید.
مصرف رازیانه به اشکال مختلف در دوره شیردهی مفید است.

 

تداخلات دارویی :
در مطالعات جانوری باعث کاهش ۵۰ % جذب سیپروفلوکساسین از روده می‌گردد.

 

موارد منع مصرف و احتیاط :
* در نوزادان مصرف فرآورده‌های تغلیظ شده ممنوع است.
* بعلت وجود استرگلEstergole که سرطانزا می‌باشد مصرف طولانی مدت حتماً زیر نظر پزشک انجام گیرد.
* در موارد نادری باعث بروز حساسیت پوستی وتنفسی میگردد.

 

تذکر خیلی مهم:
روغن حاصل از دانه‌‌های رازیانه، سمی است و حتی مصرف کم آن، می‌تواند به ایجاد دانه‌های پوستی، مشکلات تنفسی و حالت تهوع منجر شود.

:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی , ,
:: برچسب‌ها: رازیانه و خواص آن , رازیانه , مضرات رازیانه , ملین , برگ رازیانه , فواید درمانی رازیانه , fennel ,



کـــمـــربـــنــد طـبـــی نـــــرم آدور
نوشته شده در یک شنبه 10 بهمن 1395
بازدید : 111
نویسنده : ftn

ador-so1

کــمـربـنـد طبـی نــــرم آدور

Soft   Elastic  LumboSacral  Belt

 
این اورتز با محدود نمودن زوایای حرکتی و گرم نگه داشتن کمر موجب درمان کمردردهای خفیف و اسپاسم عضلات و همینطور درمان رگ به رگ شدن رباط های کمری می گردد. از طرفی با اعمال فشار متناسب با ناحیه شکمی و عقب نگه داشتن آن باعث ایجاد تعادل در مرکز ثقل بدن می گردد و فشار ناشی از نیروهای کششی، جانبی و برشی را کاهش می دهد. آتل های پلی پروپیلن بکار رفته در این محصول متناسب با فرم انحنای ستون فقرات بوده و بسیار سبک و نرم می باشند.

 

موارد استفاده:
درمان کمر دردهای خفیف
پیشگیری از ابتلا به فتق دیسک و آرتروز
کاهش فشار وارده بر روی مهره ها

 

مضرات عدم استفاده:
پیشرفت آرتروز مهره های کمری
پیشرفت فتق دیسک

 


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: کـــمـــربـــنــد طـبـــی نـــــرم آدور , کمربند طبی , کمربند نرم , درد کمر , دسیک کمر , ستون فقرات , ador ,



زانـــو بــنــد پــالــمــبــو آدور
نوشته شده در یک شنبه 10 بهمن 1395
بازدید : 104
نویسنده : ftn

ador-pa4

زانــو بنـد پــالمبـو آدور

Palumbo  Knee   Support   Ador

 
این محصول جهت کاستن فشار در اطراف زانو به کار   می رود و نیروهای ناخواسته برشی و کششی را در سطح زانو را کنترل می کند و نیروی لازم جهت راه رفتن و تحمل وزن را به زانوان ضعیف و حساس می دهد . وجود یک پد خارجی مانع از جا به جایی کشکک زانو به سمت خارج می شود . با نگاه داشتن گرمای بدن درون خود به بهبود زانو کمک می کند . 

 

موارد مصرف :

* جلوگیری از دررفتگی مکرر کشکک طی حرکات سنگین

 

ador-pa2
 مضرات عدم مصرف :

* در رفتگی مکرر مفصل پتلوفمورال
* ایجاد آرتروز مفصلی


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: زانـــو بــنــد پــالــمــبــو آدور , ادور , زانوبند , درد زانو , مفصل زانو , آرتروز مفصلی , ador ,



چسب موضعی میخچه AGLCOR
نوشته شده در چهار شنبه 29 دی 1395
بازدید : 163
نویسنده : ftn

agicor1

چسب موضعی میخچه AGLCOR

اسید سالیسیلیک 40%

جهت از بین بردن میخچه و زگیل

 

محتوی 6 عدد چسب
ساخت کشور : فرانسه

 

طرز استفاده :
ابتدا پا را با آب گرم بشویید ، چسب را از قسمت دارویی آن در محل مورد نظر چسبانده و به ملایمت فشار دهید . دمای اتاق برای چسبندگی آن کافی است . برای 3-4 روز آن را در موضع نگه دارید . پس از برداشتن چسب پا را بشویید و پوست های مرده را جدا کنید . در صورت لزوم چسب دیگری بچسبانید .

 

شرایط نگهداری :
در دمای کمتر از 25 درجه نگهداری شود .

 

راهنمای عمومی بیمار :
 فقط برای مصرف موضعی استفاده شود . از تماس با چشم ، صورت ، ناحیه تناسلی ، غشاء مخاطی و پوست سالم خودداری نمائید .

 

موارد منع مصرف :
حساسیت به اسید سالیسیلیک ، بیماران دیابتی و بیمارانی با فشار خون پائین ، استفاده روی خال ، خال مادرزادی یا زگیلی که از آن مو روئیده ، زگیل های تناسلی یا زگیل روی مخاط ، پوست تحریک پذیر یا هر ناحیه ای که قرمز شده است .
درصورت هرگونه حساسیت با پزشک خود مشورت نمائید .

 

عوارض جانبی :
سوزش موضعی ممکن است در اثر تماس با پوست سالم اطراف ناحیه آسیب دیده ایجاد شود . اگر سوزش ایجاد شد ، بطور موقت استفاده از آن را قطع کنید و مراقب باشید هنگام استفاده مجدد فقط روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید .

 

مصرف در دوران بارداری :
مطالعات بالینی کافی و کنترل شده در خانم ها ی باردار انجام نشده . در دوران حاملگی فقط در صورتیکه فواید آن بیشتر از خطرات بالقوه آن برای جنین است استفاده کنید .

 

مصرف در دوران شیردهی :
بدلیل جذب سیستمیک ، بهتراست در طول دوران شیردهی مصرف نشود .
 

 

هشدار :

 درصورت استفاده از سایر داروها ، حتما" پزشک خودرا مطلع سازید . در صورت تماس با چشم یا غشاء مخاطی ، سریعا" با آب به مدت 15 دقیقه شستشو دهید .

 

aglcor1

تنها چسب میخچه و زگیل دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان
نماینده انحصاری لابراتوار کلسیا فرانسه در ایران
با بیش از 13 سال حضور در داروخانه های کشور
موثرترین و ارزانترین را درمان میخچه و زگیل

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چسب موضعی میخچه AGLCOR , چسب , چسب میخچه , میخچه , زگیل , آجیکور , زگیل تناسلی , اسید سالیسیلیک ,



چـســب ضـد حسـاســیت مــــارک SINSIN
نوشته شده در چهار شنبه 29 دی 1395
بازدید : 109
نویسنده : ftn

چسب ضد حساسیت مارک SINSIN

   خواص :

    قدرت چسبندگی بالا
   ضد حساسیت
    تهیه شده از مواد Non Woven
    کاربردی آسان
    مناسب پانسمان و بانداژ
    دارای تائیدیه CE اروپا
    ساخت کره  

با یک دهه سابقه مصرف در کشور        


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چـســب ضـد حسـاســیت مــــارک SINSIN , چسب زخم , چسب ضد حساسیت , چسب , زخم , بریدگی , آلرژی , اگزما ,



چـســب مــوضـعـی بــی رنـــگ
نوشته شده در چهار شنبه 29 دی 1395
بازدید : 89
نویسنده : ftn

چسب موضعی بی رنگ

خــواص :

  • ضد حساسیت پوست
  • بی رنگ
  • حاوی 20 عدد چسب زخم در سایزهای مختلف
  • با کیفیت بسیار بالا
  • ساخت اسپانیا

با خرید بیش از 3 بسته همزمان از کوپن تخفیف ویژه در خرید های بعدی برخوردار شوید


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چـســب مــوضـعـی بــی رنـــگ , چسب زخم , چسب ضد حساسیت , زخم , بریدگی , اگزما , چسب موضعی , چسب بی رنگ ,



چـســـب مـوضـعـی آکـــــوا
نوشته شده در سه شنبه 28 دی 1395
بازدید : 107
نویسنده : ftn

چسب موضعی آکوا

خـواص :

  • ضد حساسیت پوست
  • دارای خاصیت ضد آب
  • حاوی 18 عدد چسب زخم در سایزهای مختلف
  • دوام بالا و حالت الاستیک
  • ساخت اسپانیا

 

با خرید بیش از 3 بسته همزمان از کوپن تخفیف ویژه در خرید های بعدی برخوردار شوید


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چـســـب مـوضـعـی آکـــــوا , چسب ضد آب , چسب زخم , چسب ضد حساسیت , چسب موضعی ,



چــســب مـوضـعـی آلـــوئـــه ورا
نوشته شده در سه شنبه 28 دی 1395
بازدید : 137
نویسنده : ftn

چسب موضعی آلوئه ورا

خـواص :

  • ضد حساسیت پوست
  • دارای خاصیت الاستیک
  • ضد التهاب
  • قابل استفاده برای زخم های ناشی از سوختگی ، اگزما ، گزیدگی حشرات
  • حاوی 6 عدد چسب زخم در سایزهای مختلف
  • دوام بالا و با کیفیت
  • ساخت اسپانیا

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چــســب مـوضـعـی آلـــوئـــه ورا , چسب ضد حساسیت،اگزما،زخم،چسب موضعی،بریدگی،چسب زخم ,



چــســب مــوضــعــی اکــتــیــو
نوشته شده در سه شنبه 28 دی 1395
بازدید : 87
نویسنده : ftn

چسب موضعی اکتیو

خـواص :

  • ضد حساسیت پوست
  • قابل استفاده برای زخم پاشنه پا و اسکار زخم
  • داری خاصیت الاستیک
  • حاوی 8 عدد چسب زخم در سایزهای مختلف
  • شفاف و با کیفیت بالا
  • ساخت اسپانیا

 

با خرید بیش از 3 بسته همزمان از کوپن تخفیف ویژه در خرید های بعدی برخوردار شوید


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: چــســب مــوضــعــی اکــتــیــو , چسب زخم , زخم , چسب , چسب موضعی ,



آبـنـبـات اکالیپتـوس Candy Eucalyptus
نوشته شده در سه شنبه 28 دی 1395
بازدید : 97
نویسنده : ftn

candy01

آبـنـبـات اکالیپتـوس 

Candy   Eucalyptus

 

حاوی عصاره اکالیپتوس،ویتامین C،(طعم آویشن.لیمو.توت فرنگی،نعنا،پرتغال)،مناسب درمواقع سرماخوردگی،خنک وخوشبو کننده دهان
شاید خیلی ها با نام آبنبات اکالیپتوس آشنا باشند و حتی از آن استفاده هم کرده باشند ، ولی از طرفی هم ممکن است عده ای هنوز نام این آبنبات دارویی را هم نشنیده باشند !
آبنبات اکالیپتوس حاوی مواد مؤثری شامل : اسانس های خوراکی اکالیپتوس ، منتول و ویتامین C است که در درمان و جلوگیری از پیشرفت برخی از بیماریها ، اللخصوص سرماخوردگی نقش قابل توجهی دارد .
هر کدام از مواد مؤثری که در بالا اشاره شد دارای خواص گوناگونی هستند که از مجموعه ی این خواص آبنبات اکالیپتوس به وجود آمده است .
به عنوان مثال : اسانس خوراکی اکالیپتوس که در آبنبات اکالیپتوس موجود است ، دارای اثرات ضدمیکروبی ، ضداسپاسم و ضد احتقان می باشد که با تقویت سیستم ایمنی بدن ، با بیماریهایی نظیر : سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سرفه ، آسم و برونشیت مقابله می کند . و یا ماده ی منتول که ماده ی مؤثر گیاه نعنا است و علاوه بر خاصیت خوشبوکنندگی دهان ، دارای اثرات ضداحتقان ، بازکنندگی مجاری تنفسی و خنک کنندگی می باشد که دارای سرعت تأثیرگذاری زیادی نیز هست ( البته این نکته هم بایستی گفته شود ، منتول که یکی از مواد تشکیل دهنده آبنبات اکالیپتوس است ، عاری از هرگونه عوارض دارهایی شیمیایی می باشد . ) و به عنوان آخرین ماده ی به کار رفته در آبنبات اکالیپتوس ، ویتامین C است که در افزایش قدرت ایمنی بدن مؤثر است و از گسترش عفونت های ویروسی و میکروبی جلوگیری می کند .
از ترکیب سه ماده ی ذکر شده در آبنبات اکالیپتوس ، خواص دارویی و درمانی ایجاد شده است که باعث کاهش و یا قطع کامل عوارض ناشی از سرماخوردگی ( مثل : گرفتگی بینی و مجاری تنفسی و همچنین گلودرد و التهاب گلو ) خواهد شد .

candy04

برای مصرف آبنبات اکالیپتوس محدودیت زیادی وجود ندارد و فقط بایستی نکاتی را در مصرف آن به یاد داشته باشید :
1- آبنبات اکالیپتوس تقریبا برای تمام سنین قابل استفاده است و فقط مصرف آن به کودکان زیر 5 سال اصلا توصیه نمی شود .
2- مقدار مصرف آبنبات اکالیپتوس دارای محدودیت نیست و افراد می توانند بر حسب ذائقه ی خود آن را مورد مصرف قرار دهند .
3- شرایط نگهداری آبنبات اکالیپتوس باید به گونه ای باشد که اولا مکان نگهداری آن خشک ، خنک و دور از نور مستقیم خورشید باشد و در ثانی در بین دمای 5 تا 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود .
ضمنا از لحاظ تنوع تولید ، این آبنبات دارویی فوق العاده ، هم اکنون در 5 طعم دوست داشتنی : آویشن ، نعنایی ، پرتغالی ، توت فرنگی و لیمویی در حال تولید است و همچنین از جهت رقابت پذیری هم شاید جالب باشد که بدانید ، آبنبات اکالیپتوس توانسته است حتی با رقبای خارجی خود ( به نام های تجاری : Strepsils و Vicks ) از لحاظ کیفیت و قیمت ، رقابت شدیدی داشته باشد .

آبنبات اکالیپتوس(آویشن)

آبنبات اکالیپتوس(نعناع)
آبنبات اکالیپتوس(پرتقال)
آبنبات اکالیپتوس(توت فرنگی)
آبنبات اکالیپتوس(لیمو)
محتوای هر بسته 12 عدد آبنبات اکالیپتوس

 

candy03

قیمت هر بسته 1800 تومان می باشد.
پکیج کامل 5 طعم با تخفیف ویژه به مبلغ 7000 تومان می باشد .

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آبـنـبـات اکالیپتـوس Candy Eucalyptus , آبنبات اکالیپتوس , آبنبات سرد لیمو , آبنبات سرد توت فرنگی , آبنبات اکالیپتوس , آبنبات سرد آویشن ,



دم یــــار Dam Yar
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 109
نویسنده : ftn

damyar1

دم یار  

Damyar

Aerosol  holding  chamber  with  valve

 
 
یک دستگاه کامل و متناسب برای مصرف اسپری های استنشاقی
محفظه نگهدارنده اسپری های تنفسی و ائروسل ها با دریچه یک طرفه
کاربرد ساده ، پاک کردن ساده ،متناسب و قابل انعطاف برای تمام اسپری های استنشاقی
محفظه نگهدارنده اسپری های تنفسی و ائروسل ها با درچه یک طرفه برای استفاده از اسپری های سالبوتامول ، ایپراتروپیوم ، کرومولین سدیم و سایر اسپری های استنشاقی .
طبق استاندارد انجمن ریه آمریکا و کانادا
انجمن ریه توصیه می کند که محفظه نگهدارنده با دریچه یک طرفه و ماسک مخصوص اطفال به همراه تنفس و کاربرد صحیح در رساندن میزان تجویز شده دارو به اطفال بسیار سودمند است .

 

راهنمای استفاده
1-دریچه پلاستیکی روی اسپری استنشاقی را بردارید .
2- اسپری را به خوبی تکان دهید .
3- کنترل کنید که جسم خارجی داخل دستگاه نباشد ، دهانه اسپری را در روزنه تحتانی دستگاه دم یار قرار دهید .
4- به آرامی ماسک دم یار را بر روی دهان و دماغ طفل قرار دهید ، این کار یک پوشش خوب میان صورت بیمار و دستگاه به وجود می آورد .
5- کپسول اسپری را به طرف پایین فشار دهید .
6- ماسک را روی صورت بیمار برای حداقل 6 تنفس نگه دارید .
7- برای هر پف دارو مراحل 2 تا 6 را تکرار کنید ، بین پف ها حداقل 30 ثانیه صبر کنید ، بیش از یک پف در یک مرتبه استفاده نکنید .
8- اسپری و دستگاه دم یار را جدا کنید و دریچه پلاستیکی را روی اسپری قرار دهید .
ساخت کشور : ایران

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دم یــــار , اسم , آلرژی , اسپری , اسپری استنشاقیDam Yar ,



دم یار نوزاد Infant Damyar
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 90
نویسنده : ftn

 dam-yar06

دم یار نوزاد

Infant   Damyar

همراه با ماسک مخصوص نوزاد و دریچه یک طرفه

 

 

دستگاهی کامل و مناسب برای استفاده اسپرزی های استنشاقی
کاربرد ساده ، پاک کردن آسان ،متناسب و قابل انعطاف برای تمام اسپری های استنشاقی
محفظه نگهدارنده اسپری های تنفسی و ائروسل ها با درچه یک طرفه برای استفاده از اسپری های بکلومتازون ، سالبوتامول ، ایپراتروپیوم برماید ، کرومولین سدیم و سایر اسپری های استنشاقی .
انجمن ریه توصیه می کند که محفظه نگهدارنده با دریچه یک طرفه و ماسک مخصوص نوزاد به همراه تنفس و کاربرد صحیح در رساندن میزان تجویز شده دارو به نوزاد بسیار سودمند است .

dam-yar07

راهنمای استفاده
اگر بچه از دستگاه دمیار ترس و وحشت دارد اجازه بدهید که او با دستگاه آشنا بشود و با کشیدن ماسک به چانه نوزاد یا نشان دادن آن روی یک عروسک و یا اسباب بازی که طفل به آن علاقه دارد ، می توانید بچه را با دستگاه آشنا تر کنید . اگر بچه در حال درمان  گریه کند ، باز هم دارو به علت پوششی که بین ماسک و صورت نوزاد به وجود می آید به نوزاد میرسد ، بعد از گریه کردن نوزاد اجازه دهید که او به راحتی تنفس نماید .

 

1-دریچه پلاستیکی روی اسپری استنشاقی را بردارید .
2- اسپری را به خوبی تکان دهید .
3- کنترل کنید که جسم خارجی داخل دستگاه نباشد ، دهانه اسپری را در روزنه تحتانی دستگاه دم یار قرار دهید .
4- به آرامی ماسک دم یار را بر روی دهان و دماغ طفل قرار دهید ، این کار یک پوشش خوب میان صورت بیمار و دستگاه به وجود می آورد .
5- کپسول اسپری را به طرف پایین فشار دهید .
6- ماسک را روی صورت بیمار برای حداقل 6 تنفس نگه دارید .
7- برای هر پف دارو مراحل 2 تا 6 را تکرار کنید ، بین پف ها حداقل 30 ثانیه صبر کنید ، بیش از یک پف در یک مرتبه استفاده نکنید .
8- اسپری و دستگاه دم یار را جدا کنید و دریچه پلاستیکی را روی اسپری قرار دهید .
ساخت کشور : ایران   

dam-yar04


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دم یار نوزاد Infant Damyar , دم یار , دم یار نوزاد , اسپری , آسم , آلرژی , اسپری استنشاقی ,



تــــرازوی عــقــربــه ای Jupiter
نوشته شده در یک شنبه 26 دی 1395
بازدید : 87
نویسنده : ftn

jupiter03

 

ترازوی عقربه ای Jupiter

 
بهترین ترازوی مکانیکی (عقربه ای )
سنجش وزن تا 130 کیلو گرم
دقت 1 کیلو گرم
 دارای 3 سال گارانتی

 

 

 

jupiter-02

 

ترازوی توزین وزن اشخاص آنالوگ
تهیه شده از بهترین مواد
با رویه از جنس لورن قابل شستشو
موفق در تست های گوناگون توزین

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تــــرازوی عــقــربــه ایJupiter , ترازو , ترازوی عقربه ای , ترازوی مکانیکی , jupiter ,



تــــرازوی دیـجـیـتــال آشــپـزخـــانـه
نوشته شده در یک شنبه 26 دی 1395
بازدید : 101
نویسنده : ftn

66203_ml_01

 

ترازوی آشپزخانه دیجیتال شیشه ای

مدل66205

 
 
سنسور لمسی –کمترین  لمس کلید کافی است .
تمیز کردن بسیار آسان سطح شیشه ای
حداکثر ظرفیت 5 کیلوگرم / 11 پوند
میزان دقت 1 گرم / 0.1 پوند
ساخت کشور : چین

 

 

66205-02


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تــــرازوی دیـجـیـتــال آشــپـزخـــانـه , ترازو , ترازوی آشپزخانه , ترازوی دیجیتال ,



کــیـت تـشــخـیـص بــارداری (ریــمــا)
نوشته شده در یک شنبه 26 دی 1395
بازدید : 313
نویسنده : ftn

 

baby04

کیت تشخیص بارداری (ریما)

Baby Check Rima

ویژگی :

کیت تشخیص سریع بارداری، یک کیت غربالگر مبتنی بر نانو ذرات طلا به حساب می‌آید. مبنای عملکرد کیت اتصالات آنتی با
دی – آنتی ژن است و از این رو در دسته کیت‌های ایمنوکروماتوگرافی قرار می‌گیرد. تست مذکور قادر به تشخیص سریع بارداری از نمونه ادرار است.
 

baby01

با خرید بیش از چهار بسته از کوپن تخفیف ویژه در خرید های بعدی برخوردار شوید

کاربرد:

تشخیص سریع بارداری جهت تعیین وجود HCG در ادرار انسان .

 

دسته بندی و نگهداری :

نگهداری در دمای اتاق (۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد) .

 

کارایی :

استفاده از نانو ذرات طلا با اندازه بین ۲۰ تا ۳۰ نانومتر .

rima08

مشخصات :

در صورتی که تاریخ انقضای کیت گذشته و یا بسته بندی آن باز شده است از کیت استفاده نکنید.

 

نام تجاری کالا : کیت تشخیص بارداری (ریما)
نام محصول: کیت تشخیص سریع بارداری حاوی نانو ذرات طلا
طبقه بندی محصول: حالت فیزیکی/کلوئید
نام شرکت: زیست ابزار پژوهان

baby05

با خرید بیش از چهار بسته از کوپن تخفیف ویژه در خرید های بعدی برخوردار شوید


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: کــیـت تـشــخـیـص بــارداری (ریــمــا) , ریما , کیت بارداری , تشخیص بارداری , حاملگی , آبستنی ,



دم یــــار اطفــال Pediatric Damyar
نوشته شده در یک شنبه 26 دی 1395
بازدید : 124
نویسنده : ftn

60156716835193566562

دم یار اطفال

Pediatric Damyar

 

 

همراه با ماسک مخصوص اطفال و دریچه یک طرفه

کاربرد ساده ، پاک کردن ساده ،متناسب و قابل انعطاف برای تمام اسپری های استنشاقی
محفظه نگهدارنده اسپری های تنفسی و ائروسل ها با درچه یک طرفه برای استفاده از اسپری های سالبوتامول ، ایپراتروپیوم ، کرومولین سدیم و سایر اسپری های استنشاقی .
طبق استاندارد انجمن ریه آمریکا و کانادا
انجمن ریه توصیه می کند که محفظه نگهدارنده با دریچه یک طرفه و ماسک مخصوص اطفال به همراه تنفس و کاربرد صحیح در رساندن میزان تجویز شده دارو به اطفال بسیار سودمند است .

 

dam-yar02

 
راهنمای استفاده
اگر بچه از دستگاه دمیار ترس و وحشت دارد اجازه بدهید که او با دستگاه آشنا بشود و با کشیدن ماسک به چانه طفل یا نشان دادن آن روی یک عروسک و یا اسباب بازی که طفل به آن علاقه دارد ، می توانید بچه را با دستگاه آشنا تر کنید . اگر بچه در حال درمان  گریه کند ، باز هم دارو به علت پوششی که بین ماسک و صورت طفل به وجود می آید به طفل میرسد ، بعد از گریه کردن طفل اجازه دهید که او به راحتی تنفس نماید .
1-دریچه پلاستیکی روی اسپری استنشاقی را بردارید .
2- اسپری را به خوبی تکان دهید .
3- کنترل کنید که جسم خارجی داخل دستگاه نباشد ، دهانه اسپری را در روزنه تحتانی دستگاه دم یار قرار دهید .
4- به آرامی ماسک دم یار را بر روی دهان و دماغ طفل قرار دهید ، این کار یک پوشش خوب میان صورت بیمار و دستگاه به وجود می آورد .
5- کپسول اسپری را به طرف پایین فشار دهید .
6- ماسک را روی صورت بیمار برای حداقل 6 تنفس نگه دارید .
7- برای هر پف دارو مراحل 2 تا 6 را تکرار کنید ، بین پف ها حداقل 30 ثانیه صبر کنید ، بیش از یک پف در یک مرتبه استفاده نکنید .
8- اسپری و دستگاه دم یار را جدا کنید و دریچه پلاستیکی را روی اسپری قرار دهید .

 

ساخت کشور : ایران  

 

 

شماره پروانه بهره برداری : 1336426/46993/104

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بهداشتی , ,
:: برچسب‌ها: دم یــــار اطفــال Pediatric Damyar , دمیار , دمیار اطفال , دمیار نوزاد , اسپری , اسپری استنشاقی ,



اســپــری تــاخـیــری بــــوگـــــان
نوشته شده در شنبه 25 دی 1395
بازدید : 590
نویسنده : ftn

bogan 

BOGAN

SPRAY SOLUTION

اسپری تاخیری بوگان

با ماده مؤثر گیاهی

 

بوگان ، تداوم یک رابطه شیرین

 

یکی از اختلالات رایج بین آقایان که باعث ایجاد نگرانی در روابط آنها با شریک زندگیشان می گردد، کوتاه بودن مدت زمان نزدیکی و رسیدن به مرحله انزال است که در واقع این امر باعث بروز مشکلات و ایجاد نارضایتی شریک جنسی آنان می گردد .
برای رفع این مشکل ما به شما استفاده از این اسپری تاخیری را پیشنهاد می کنیم چرا که با استفاده از این اسپری شما می توانید حس بهتری را در یک رابطه تجربه کنید .
این محصول با کنترل تحریکات حسی در ناحیه تناسلی از انزال زودرس جلوگیری می کند و باعث تداوم رابطه جنسی زوجین می گردد .
این محصول در بسته بندی زیبا در 10 رایحه بصورت افشانه تحت فشار حداکثر جذب را در ناحیه تناسلی به همراه دارد .
رایحه های همچون موز،توت فرنگی،شکلات و ...

 

bogan07

نحوه مصرف
10 الی 15 دقیقه قبل از نزدیکی
1-شستشوی ناحیه تناسلی برای افزایش اثر بخشی و جذب بیشتر .
2-  آلت تناسلی را خشک نموده و عمل اسپری در ناحیه سر و زیر آلت تناسلی انجام شود .
3-  بعد از عمل اسپری و اثربخشی آن 3 تا 5 دقیقه قبل از عمل جنسی آلت خود را شستشو دهید .
4-  استفاده از کاندم علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی باعث افزایش اثر این محصول شده و استفاده از آن بلافاصله بعد از اسپری کردن بلامانع است .
5-  به بیضه ها و داخل مجاری ادراری اسپری نشود .

bogan05

شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت 21/16075
 شماره پروانه وزارت بهداشت 1422

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: اســپــری تــاخـیــری بــــوگـــــان , بوگان , اسپری تاخیری , زودانزالی , انزال زودرس , رابطه جنسی ,



کــیـسـه یــــخ (ایزی لایف) Easy Life
نوشته شده در شنبه 25 دی 1395
بازدید : 111
نویسنده : ftn

easylife02

Lce Bag  Easy Life

بسته یخ ایزی لایف

بسته ای  فوق العاده برای :
سردرد ، میگرن ،کبودی ، درد عضلات ، ورم چشم ( بـاد کردن چشم )

 

استفاده :

دو سوم بسته را پر از یخ کنید . ( متناوبا شما می توانید آب سـرد استفاده کنید )
مطمن شوید پیچ درب بسته  محکم است .
قابل استفاده بر روی هر منطقه از بدن که نیاز به تسکین دهنده دارد .
پس از استفاده ، کیسه تخلیه شده و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود .

 

احتیاط :

قبل از استفاده دستورالعمل را به دقت بخوانید .
به عنوان بسته حرارت (گرمای) استفاده نکنید و آن را با جوش پر نکنید .
بیشتر از 20 دقیقه استفاده نشود .
یخ هر گز نباید به طور مستقیم بر روی پوست استفاده شود .
در صورت تحریک یا ایجاد حساسیت از این محصول استفاده نشود .

easylife03

دارای استاندارد :   CE ISO9001
ساخته شده  از :  پلاستیک و الاستیک لیفتراک
ساخت کشور :  چین
 

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , کمپرس سرد- گرم , ,
:: برچسب‌ها: کــیـسـه یــــخ (ایزی لایف) Easy Life , ایزی لایف , سرما درمانی , کمپرس سرد , کیسه یخ , کمپرس یخ , کمپرس ,



پـشـــتـی طبی کـــارا مـــدل LS3
نوشته شده در پنج شنبه 23 دی 1395
بازدید : 95
نویسنده : ftn

cover-kara-4

پشتی طبی کارا مدل LS3

 

جلوگیری از کمردردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت
جلوگیری از بیماری ها و ناهنجاری های ستون فقرات
جلوگیری از گردن درد و سردرد/بهبود فرایند هضم
بهبود فرایند تنفس واکسیژن رسانی به مغز
بهینه سازی وافزایش راندمان کار/ایجاد ظاهرمناسب و افزایش اعتماد به نفس
کاهش هزینه های درمانی فرد و بیمه گزاران
حذف هزینه های خرید صندلی های گرانقیمت ارگونومیک
جریان آزاد هوا از فوم با مجرای گردش هوا، آسایش دمایی کامل

 

آمار ابتلا به کمردرد در بین رانندگان حتی بیشتر از کارمندان بانک می باشد. رانندگان وسایل نقلیه ی عمومی علاوه بر نشستن های طولانی مدت به دلیل قرارداشتن در معرض ارتعاش ماشین در معرض اختلالات اسکلتی عضلانی بیشتری می باشند.
پشتی طبی باراد مدل کارا از فوم پلی یورتان با برگشت پذیری بالا تهیه شده به طوری که ضمن قرار دادن ستون فقرات در وضعیت درست در هنگام رانندگی و جلوگیری از کمردرد و بیماری های ستون فقرات، ارتعاشات ماشین را جذب می کند و میزان تکان های راننده را در هنگام رانندگی ناشی از ارتعاشات ماشین و دست اندازها کاهش می دهد.

 

ls1-05

 

پشتی طبی باراد مدل کارا از فوم پلی یورتان با برگشت پذیری بالا تولید شده است , پشتی طبی کارا می‌تواند مانع از گردش لگن به عقب شده و از صاف شدن گودی کمر جلوگیری نماید .

 

مزیت رقابتی

یک پشتی طبی ایده آل باید به قدری سفت باشد تا مانع از گردش لگن به عقب و صاف شدن گودی کمر گردد و به قدری نیز نرم باشد تا کاربر از استفاده از آن احساس راحتی و رضایت داشته باشد درواقع این پشتی طبی است که به ستون فقرات شما شکل می دهد نه اینکه به هر شکلی که شما نشسته اید درآید ..

 

cover-barad-7

 

پشتی طبی باراد به طور کامل گودی کمر را پر می کند اما در عین حال طراحی ظریفی داشته و ضخامت آن در ناحیه ی کف صندلی 1 سانتی متر است. پشتی طبی نباید نشیمنگاه صندلی را اشغال کند در غیر اینصورت شانه ها از صندلی فاصله گرفته و حمایت نمی شوند ، ران ها نیز روی نشیمنگاه قرار نمی گیرند. ران ها حدود 26 درصد از وزن بدن را هنگام نشستن تحمل می نمایند و باید کاملا روی نشیمنگاه صندلی قرار گیرند . فاصله ی پشت زانو تا نشیمنگاه صندلی فقط باید به اندازه ی ضخامت دو انگشت باشد .

 

ls1-04

 

ویژگی های پشتی طبی باراد:
جلوگیری از کمردردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت
پشتی طبی  باراد ( مدل کارا )  با پرکردن گودی کمر و حمایت از ستون فقرات کمری از ایجاد خستگی و درد درهنگام نشستن جلوگیری می کند .
جلوگیری از بیماری ها و ناهنجاری های ستون فقرات
پشتی طبی باراد ( مدل کارا )  با تصحیح طرز قرار گیری ستون فقرات در نشستن های طولانی مدت از بروز بیماری هایی ازجمله آرتروز، دیسک کمر، درد عصب سیاتیک ، فتق دیسک و ... جلوگیری می کند.
جلوگیری از گردن درد و سردرد
در نشستن های طولانی مدت اکثریت سردردها ازتغییرقوس  ستون فقرات در ناحیه گردن حاصل می گردند . پشتی طبی باراد با تصحیح طرز قرارگیری ستون فقرات  ازگردن درد و سردرد جلوگیری می کند .
بهبود فرایند تنفس واکسیژن رسانی به مغز
پشتی طبی باراد ( مدل کارا )  با جلوگیری از فشار وارد بر ششها در هنگام نشستن سبب بهبود تنفس  و در نتیجه افزایش انرژی و فعالیت فکری می گردد .
بهبود فرایند هضم
پشتی طبی باراد ( مدل کارا )  با جلوگیری از خم شدن روی میز کاراز فشرده شدن حفره شکمی و محدود کردن هضم غذا جلوگیری می نماید .
بهینه سازی وافزایش راندمان کار
بعد از سرماخوردگی کمردرد اولین دلیل غیبت از کار می باشد . پیشگیری از خستگی زودرس و کمردرد به بهینه سازی ساعات کار می انجامد .
ایجاد ظاهرمناسب و افزایش اعتماد به نفس
طرز نشستن شما می تواند ذهنیت روحی افراد را نسبت به شما تغییر دهد. با پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )   درست و با ظاهری مناسب بنشینید .
کاهش هزینه های درمانی فرد و بیمه گزاران
هزینه های درمان کمردرد با سرطان تقریبا برابری می کند مسلما جلوگیری از کمردرد به کاهش هزینه های درمانی می انجامد .
حذف هزینه های خرید صندلی های گرانقیمت ارگونومیک
پشتی طبی باراد ( مدل کارا )   با قابلیت نصب بر روی انواع صندلی ها ، تکیه گاه صندلی اداری و اتوموبیل شما را ارگونومیک  و طبی می سازد و شما و سازمانتان را از تعویض و خرید صندلی های گرانقیمت بی نیازمی سازد .

 

ls1-06

 

در فوم های پلی یورتانی سلول باز، ساختار سلول های درون ماتریس پلی یورتان باز بوده و با یکدیگر ارتباط دارند به گونه ای که در هنگام اعمال فشار بر این نوع فوم، هوای موجود در درن سلول ها جابجا شده و این خاصیت موجب انعطاف پذیری و نرمی فوم پلی یورتان می گردد. پس از برداشته شدن فشار از روی فوم دوباره از طریق مجاری باز سلولی هوا به درون فوم بازگشته و فوم به حالت قبل از اعمال فشار خود باز می گردد.
فوم پلی یورتان پشتی یبی کارا، انعطاف پذیر، سلول باز با برگشت پذیری بالاو ماندگاری طولانی است .

 

 

cover-kara-1

 

 

untitled-1

 


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: پـشـــتـی طبی کـــارا مـــدل LS3 , کارا , باراد , پشتی , پشتی طبی , کمردرد ,



پـشـتـی طبـی اکسـیـژن مـــدل LS2
نوشته شده در پنج شنبه 23 دی 1395
بازدید : 108
نویسنده : ftn

cover-barad-2

پشتی طبی اکسیژن  مدل LS2

 

استفاده از روکش سه بعدی ، تکنولوژی روز اروپا در تولید بافت ضد تعرق .
مدل اکسیژن همانند مدل باراد از تیغه پلیمری با قابلیت ارتجاعی  تولید شده است . روکش بکار رفته در این محصول از بافت سه بعدی می باشد .
 
بافت سه بعدی از دولایه شبکه ای شکل تشکیل شده است که الیاف انعطاف پذیر با خاصیت ارتجاعی این دو لایه را به یکدیگر متصل نگه می دارند و ارتفاع پارچه را می سازند .
 
بافت سه بعدی از هزاران کانال هوا تشکیل می شود که فاصله ای از هوا بین شما و صندلی ایجاد می کند .

 

 

فواید استفاده از انواع پشتی های طبی باراد
نشستن راحت با قرارگیری ستون فقرات در وضعیت صحیح
نشستن روی استخوان نشیمنگاهی به جای دنبالچه برای کاهش درد انتهای ستون فقرات هنگام نشستن
جلوگیری از کمردرد و بیماری های اسکلتی عضلانی همچون  فتق دیسک و ... ناشی از نشستن های غلط و طولانی مدت
حمایت از عضلات کمر و پشت برای جلو گیری از دردهای عضلانی و خستگی زود هنگام
جلوگیری از سردردهای گردنی ناشی از آسیب به ستون فقرات گردنی و تغییر قوس گردن
قرارگیری بدن در وضعیت صحیح در نتیجه بهبود تنفس و اکسیژن رسانی به مغز ، افزایش انرژی،فعالیت فکری و همچنین بهبود فرایند هضم
طراحی ارگونومیک با قابلیت تنظیم برای افراد در اندازه های مختلف
قابلیت نصب آسان بر روی انواع صندلی های اداری، اتومبیل و ...
 
آمارهای قابل توجهی از افزایش ابتلا به کمردرد و بیماری های ستون فقرات ارائه می شود . به علت فشار زیادی که نشستن بر ستون فقرات کمر وارد می کند ، متخصصین نشستن های طولانی مدت و غلط را دلیل عمده ی افزایش آمار کمردرد و بیماری های ستون فقرات می دانند . پشتی طبی باراد مدل اکسیژن از یک تیغه ی پلیمری قابل انعطاف با خاصیت ارتجاعی تشکیل شده که می تواند از کمردرد و بیماری های ستون فقرات همچون فتق دیسک کمر جلوگیری کند.

این محصول طراحی ارگونومیک داشته به طوری که گودی کمر را پر نموده و ستون فقرات را در شکل صحیح و  S مانند نگه می‌دارد.

 

 

                              c11905e1-5ef7-442d-9cc5-36fda7d1dbf5                                 64d1b060-f287-4df1-8a6c-6d1f25c694b5

 
روکش بکار رفته در این محصول نیز قابلیت ارتجاعی داشته و از بافت سه بعدی، تکنولوزی روز اروپا ، تهیه شده است .
بافت سه بعدی از دو لایه ی شبکه ای شکل تشکیل شده که الیاف انعطاف پذیر با قابلیت ارتجاعی این دو لایه را به یکدیگر متصل نگه می دارند و ارتفاع پارچه را می سازند .
 این بافت از هزاران کپسول هوا تشکیل می شود که فاصله ای از هوا بین شما و صندلی ایجاد می کند.

 

barad

 

برخی از ویژگی ها و کاربردها:
جلوگیری از کمردرد و بیماری های ستون فقرات در نشستن های طولانی مدت
نشستن صحیح و راحت، کاهش فشار وارد بر مهره ها و دیسک های کمر
قابلیت نصب آسان برروی انواع صندلی اداری، اتوموبیل، کامیون و اتوبوس
انعطاف پذیر قابل تنظیم با اندازه های افراد مختلف
جریان آزاد هوا ، ضد گرما و تعرق

 

e0ad3f22-5b24-43de-a516-60e9c2c42357

مزیت رقابتی
پشتی طبی باراد از یک قطعه ی پلیمری با قابلیت ارتجاعی تشکیل شده که می تواند مانع از گردش لگن به عقب شده و از صاف شدن گودی کمر جلوگیری کند.  
یک پشتی طبی ایده آل باید به قدری سفت باشد تا مانع از گردش لگن به عقب و صاف شدن گودی کمر گردد و به قدری نیز نرم باشد تا کاربر از استفاده از آن احساس راحتی و رضایت داشته باشد درواقع این پشتی طبی است که به ستون فقرات شما شکل می دهد نه اینکه به هر شکلی که شما نشسته اید درآید.

 

cover-barad-7

 

پشتی طبی باراد به طور کامل گودی کمر را پر می کند اما در عین حال طراحی ظریفی داشته و ضخامت آن در ناحیه ی کف صندلی 1 سانتی متر است. پشتی طبی نباید نشیمنگاه صندلی را اشغال کند در غیر اینصورت شانه ها از صندلی فاصله گرفته و حمایت نمی شوند ، ران ها نیز روی نشیمنگاه قرار نمی گیرند. ران ها حدود 26 درصد از وزن بدن را هنگام نشستن تحمل می نمایند و باید کاملا روی نشیمنگاه صندلی قرار گیرند . فاصله ی پشت زانو تا نشیمنگاه صندلی فقط باید به اندازه ی ضخامت دو انگشت باشد.

 

ls1-04

 

ویژگی های پشتی طبی باراد:

  • جلوگیری از کمردردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت
پشتی طبی  باراد ( مدل اکسیژن )  با پرکردن گودی کمر و حمایت از ستون فقرات کمری از ایجاد خستگی و درد درهنگام نشستن جلوگیری می کند .
  • جلوگیری از بیماری ها و ناهنجاری های ستون فقرات
پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )  با تصحیح طرز قرار گیری ستون فقرات در نشستن های طولانی مدت از بروز بیماری هایی ازجمله آرتروز، دیسک کمر، درد عصب سیاتیک ، فتق دیسک و ... جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از گردن درد و سردرد
در نشستن های طولانی مدت اکثریت سردردها ازتغییرقوس  ستون فقرات در ناحیه گردن حاصل می گردند . پشتی طبی باراد با تصحیح طرز قرارگیری ستون فقرات  ازگردن درد و سردرد جلوگیری می کند .
  • بهبود فرایند تنفس واکسیژن رسانی به مغز
پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )  با جلوگیری از فشار وارد بر ششها در هنگام نشستن سبب بهبود تنفس  و در نتیجه افزایش انرژی و فعالیت فکری می گردد .
  • بهبود فرایند هضم
پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )  با جلوگیری از خم شدن روی میز کاراز فشرده شدن حفره شکمی و محدود کردن هضم غذا جلوگیری می نماید .
  • بهینه سازی وافزایش راندمان کار
بعد از سرماخوردگی کمردرد اولین دلیل غیبت از کار می باشد . پیشگیری از خستگی زودرس و کمردرد به بهینه سازی ساعات کار می انجامد .
  • ایجاد ظاهرمناسب و افزایش اعتماد به نفس
طرز نشستن شما می تواند ذهنیت روحی افراد را نسبت به شما تغییر دهد. با پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )   درست و با ظاهری مناسب بنشینید .
  • کاهش هزینه های درمانی فرد و بیمه گزاران
هزینه های درمان کمردرد با سرطان تقریبا برابری می کند مسلما جلوگیری از کمردرد به کاهش هزینه های درمانی می انجامد .
  • حذف هزینه های خرید صندلی های گرانقیمت ارگونومیک
پشتی طبی باراد ( مدل اکسیژن )   با قابلیت نصب بر روی انواع صندلی ها ، تکیه گاه صندلی اداری و اتوموبیل شما را ارگونومیک  و طبی می سازد و شما و سازمانتان را از تعویض و خرید صندلی های گرانقیمت بی نیازمی سازد .

 

barad11

 

دارای گواهینامه ثبت اختراع
دارای تاییدیه ثبت اختراع از دانشگاه علوم پزشکی
دارای گواهینامه CE اروپا
دارای تاییدیه علمی اختراع از دانشگاه فردوسی
تایید شده توسط متخصصین ستون فقرات و ارتوپد
دارای گواهینامه ISO9001:2008

:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: پـشـتـی طبـی اکسـیـژن مـــدل LS2 , باراد , پشتی طبی , کمردرد , دیسک کمر , پشتی طبی ,



بـه نشـیـن ارگــونـومـیـک بـــاراد
نوشته شده در پنج شنبه 23 دی 1395
بازدید : 91
نویسنده : ftn

11

 

به نشین ارتوپدی ارگونومیک باراد مدل  CS2

 
طراحی ارگونومیک
استقرار مجاری گردش هوا برای عبور آزاد هوا ، کاهش تعرق
روکش اسپیسر برای عبور جریان آزاد هوا و کاهش تعریق
تولید شده از فوم پلی یورتان با برگشت پذیری بالا و ماندگاری طولانی

 

به نشین های طبی باراد هنر توزیع وزن هنگام نشستن
 اندام های نشیمنگاهی و بلاخص استخوانهای نشیمنگاهی وزن بدن را هنگام نشستن  تحمل می کنند در نتیجه به آنها فشار وارد شده و دردناک می شوند .
استفاده از به نشین ، هنر توزیع وزن است به طوری که فشار وارد بر اندام ها کم شده و نشستن را راحت و بدون درد می سازد .
استفاده از به نشین برای پیشگیری از درد و بیماری های پروستات، کاهش درد دنبالچه در مادران باردار و در بیماران دچار شکستگی و آسیب دنبالچه ،کاهش درد در بیماران هموروئید (بواسیر) و مراقبت های بعد از عمل های جراحی در اندام های تحتانی توصیه می شود .

 

 

به نشین ارتوپدی ارگونومیک باراد
یک زیر نشیمنی طبی برای توزیع وزن و کاهش فشار وارد بر استخوان های نشیمنگاه و دنبالچه
نشستن راحت و بدون درد برای مدت طولانی را با به نشین باراد تجربه کنید

sc2-02

 

 حتما شما هم نشستن غلط و طولانی مدت که باعث کمر درد و درد ناحیه نشیمنگاه می شود را تجربه کرده اید .
برای مثال نشستن طولانی مدت پشت میز کار و یا هنگام رانندگی
 
برای درست نشستن باید روی استخوان های نشیمنگاهی بنشینید .
این استخوان ها برای تحمل وزن در بدن انسان تکامل یافته اند .
استخوان های نشیمنگاهی تنها 8 درصد سطح تماس با صندلی را اشغال می کنند .
و این در حالی است که 65 درصد وزن بدن را تحمل می نمایند .

 

sc2-04

 

 

پس به استخوان ها، عضلات باسن، عصب سیاتیک و رگ های این ناحیه فشار زیادی وارد می شود .
دنبالچه هم عضو حساسی است که در انتهای پایینی ستون فقرات قرار دارد .
و هنگام نشستن بر آن فشار وارد می شود .
نشستن طولانی مدت می تواند دنبالچه را هم دردناک کند .

:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: بـه نشـیـن ارگــونـومـیـک بـــاراد , باراد , به نشین ارگونومیک , به نشین , دیسک کمر , کمردرد , گرفتگی عضلات , barad , دنبالچه , نشیمنگاه ,



پـشــتــی طـبــی بــاراد مــــدل LS1
نوشته شده در چهار شنبه 22 دی 1395
بازدید : 435
نویسنده : ftn

 

bara1

پشتی طبی باراد مدل LS1

 
 
نشستن راحت با قرارگیری ستون فقرات در وضعیت صحیح
نشستن روی استخوان نشیمنگاهی به جای دنبالچه برای کاهش درد انتهای ستون فقرات هنگام نشستن
جلوگیری از کمردرد و بیماری های اسکلتی عضلانی همچون  فتق دیسک و ... ناشی از نشستن های غلط و طولانی مدت
حمایت از عضلات کمر و پشت برای جلو گیری از دردهای عضلانی و خستگی زود هنگام
جلوگیری از سردردهای گردنی ناشی از آسیب به ستون فقرات گردنی و تغییر قوس گردن
قرارگیری بدن در وضعیت صحیح در نتیجه بهبود تنفس و اکسیژن رسانی به مغز ، افزایش انرژی،فعالیت فکری و همچنین بهبود فرایند هضم
پشتی طبی مدل باراد از یک تیغه پلیمری با قابلیت ارتجاعی تشکیل شده که قوس آن گودی کمر را پر نموده و با جلوگیری از گردش لگن به عقب ، ستون فقرات را در وضعیت صحیح قرار می دهد .
برای راحتی  بیشتر از یک لایه اسفنج بر روی تیغه پلیمری استفاده شده است .
روکش این محصول از بافت اسپیسر ،کاهش دهنده تعریق، می باشد .

 

با استفاده از این محصول :
ستون فقرات در بهترین وضعیت موقع نشستن قرار گرفته
و دچار کمر درد و ناهنجاری های ستون فقرات نمی شوید
پس
اگر به مدت طولانی روی صندلی خودرو می نشینید
اگر به مدت طولانی روی صندلی و پشت کامپیوتر می نشینید
اگر در محل کار خود به مدت طولانی روی صندلی می نشینید 
پشتی طبی باراد به ستون فقرات شما کمک می کند که در بهترین وضعیت قرار بگیرد
و تمام کارهای نشسته را به مدت طولانی و بدون خستگی کمر انجام می دهید
 
به تصاویر زیر توجه کنید

ls1-03

 

 

ls1-04

 

 

ls1-05

 

 

ls1-06

 

با قابلیت تنظیم و انعطاف پذیری پشتی طبی باراد در ارتفاع و عمق گودی کمر
 
لازم است درباره یک پشتی طبی خوب بدانید که:
باید به قدری سفت باشد تا مانع از گردش لگن به عقب و صاف شدن گودی کمر گردد .
و به قدری نیز نرم باشد تا کاربر از استفاده از آن احساس راحتی و رضایت داشته باشد .
به طور کامل گودی کمر را پر کند اما در عین حال طراحی ظریفی داشته باشد .
نباید نشیمنگاه صندلی را اشغال کند .
در واقع این پشتی طبی است که به ستون فقرات شما شکل می دهد .
 نه اینکه به هر شکلی که شما نشسته اید، ستون فقرات هم به همان شکل درآید .
پشتی طبی باراد ویژگی های ذکر شده را داراست .

 

ls1-02

 

پشتی طبی باراد روکش تری دی اسپیسر دارد این یعنی قابلیت نفوذ هوا را دارد ، از تعریق جلوگیری می کند و شست و شوی آن آسان و سریع خواهد بود
 

 

ls1-01

 

دارای گواهینامه ثبت اختراع به شماره 73494
دارای تاییدیه ثبت اختراع از دانشگاه علوم پزشکی
دارای توصیه نامه استفاده از مرکز بهداشت
دارای تاییدیه علمی اختراع از دانشگاه فردوسی
تایید شده توسط متخصصین ستون فقرات و ارتوپد

 

 

header1


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: پـشــتــی طـبــی بــاراد مــــدل LS1 , باراد , کمردرد , ستون فقرات , دیسک کمر , دردعضلات , barad ,



بــه نـشــیـن الاســتـیـژن مــدل SC3
نوشته شده در چهار شنبه 22 دی 1395
بازدید : 147
نویسنده : ftn

1000pix-sc2_

به نشین الاستیژن مدل SC3

 

مزایای استفاده از به نشین الاستیژن 
شستن راحت ،  جلوگیری از ایجاد درد در اندام های نشیمنگاهی
جلوگیری از کمر درد و درد دنبالچه
توزیع مناسب وزن و کاهش فشار وارد بر استخوان های نشیمنگاهی
کاهش فشار بر پروستات در نشستن های طولانی مدت 
جلوگیری از زخم بستر

 

اندام های نشیمنگاهی وزن بدن را هنگام نشستن تحمل می کنند به طوری که  به آنها فشار وارد شده و دردناک می شوند. بیشترین فشار به استخوانهای نشیمنگاهی، بافت چربی و پوست زیر آن وارد می شود. در افراد دارای مشکلات حرکتی ، این فشار می تواند سبب زخم بستر شود.

 

sc03

 

استفاده از به نشین، هنر توزیع وزن است به طوری که فشار وارد بر اندام ها کم شده و نشستن را راحت و بدون درد می سازد. علاوه بر کاهش درد هنگام نشستن ،استفاده از به نشین برای پیشگیری از درد و بیماری های پروستات ، کاهش درد دنبالچه در مادران باردار و در بیماران دچار شکستگی و آسیب دنبالچه، کاهش درد در بیماران هموروئید (بواسیر) و مراقبت های بعد از عمل های جراحی در اندام های تحتاتی ، توصیه می شود.

 

ویژگی های به نشین الاستیژن

قابل نصب بر روی ویلچر و انواع صندلی های اداری و اتومبیل
تولید شده از بافت انعطاف پذیر الاستیژن
کاهش تعرق ، جریان آزاد هوا از بافت الاستیژن
روکش اسپیسر، جریان آزاد هوا
بسیـار سبک
قابل شستشو
 
الاستیژن بافت به کار رفته در این محصول از رشته های پلیمری با خاصیت ارتجاعی ساخته شده است که بافت سه بعدی و فنری شکلی را ایجاد می کنند بنابراین استفاده از این محصول در نشستن های طولانی مدت روی ویلچر و انواع صندلی باعث توزیع مناسب وزن شده و فشار وارد بر استخوانهای نشیمنگاهی و مویرگ های پوست را کاهش می دهد و از زخم بستر و  درد در اندام های نشیمنگاهی جلوگیری می گردد.
 هوا به راحتی از میان رشته های پلیمری بافت الاستیژن عبور کرده و آسایش دمایی بالایی را برای کاربر فراهم می نماید. در افراد با مشکلات حرکتی ، جریان آزاد هوا باعث خشکی پوست و جلوگیری از پیشرفت زخم بستر می شود و از تعرق و ایجاد گرما جلوگیری می گردد.
بافت الاستیژن به راحتی شسته و به سرعت خشک می شود. در صورت تمایل می توانید به کرّات به نشین الاستیژن را بشوئید.
علاوه بر این، دوام بالا و وزن بسیار کم الاستیژن، این بافت را برای استفاده در ویلچر، صندلی اداری ، اتومبیل، هواپیما و قطار مناسب می سازد.

 

1000pix-elast


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: بــه نـشــیـن الاســتـیـژن مــدل SC3 , به نشین , نشیمنگاه , دنبالچه , درد دنبالچه , باراد , barad ,



مـحـافظ گـــردن الاســتـیــژن NS1
نوشته شده در چهار شنبه 22 دی 1395
بازدید : 125
نویسنده : ftn

ns1

محافظ گردن الاستیژن باراد مدلNS1

 

تولید شده از بافت ارتجاعی الاستیژن
کاهش تعرق
روکش اسپیسر ، جریان آزاد هوا
نشستن صحیح و راحت هنگام رانندگی ، پر کردن انحنای گردن ، کاهش فشار وارد بر ستون فقرات گردنی ، جلوگیری از گردن درد ، جلوگیری از فتق دیسک گردن و تغییر انحنای ستون فقرات گردنی ، حفظ انحنای صحیح ستون فقرات ، کاهش آسیب شلاقی گردن در تصادفات رانندگی

 

ns5

 

الاستیژن

تکنولوژی نوین صنعت نساجی ژاپن برای اولین بار در خاورمیانه
تشکیل شده از رشته های پلیمری تو خالی برای کاهش دما
الاستیژن ، بافت به کار رفته در این محصول ، بر خلاف بافت های  دیگر از تار و پود ساخته نشده ، ابر یا فوم نیست بلکه رشته های پلیمری با خاصیت ارتجاعی بافتی سه بعدی را تشکیل می دهند که دارای خاصیت فنری است و انباشته از کانال های عبور جریان هوا و رطوبت است .
بافت ارتجاعی ، راحتی بیشتر
جریان آزاد هوا در بافت ، انتشار گرمای بدن ، کاهش تعریق
نفوذپذیری  بالا نسبت به آب ، شستشوی و خشک شدن آسان و سریع
بسیار سبک

 

ns0


:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: مـحـافظ گـــردن الاســتـیــژن NS1 , محافظ گردن , الاستیژن , گردن درد , مهرهای گردن , آرترز گردن , باراد , ستون فقرات ,



هــالــوکــس والــگــوس محــــافظ
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 82
نویسنده : ftn



فــلـکــسـی فــوت انـگـشـت پــــا
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 127
نویسنده : ftn

ring03

فلکسی فوت انگشت پا

Flexi-Feet

Silicone Digital  Ring

 

 

ویژگی ها
زیر سازی برتر و تسکین درد
قابل شستشو و قابل استفاده مجدد

ring

طریقه استفاده
 
فلکسی فوت پنجه سیلیکون در شکل سنتی برای تسکین فشار و اصطکاک بر روی انگشتان و یا انگشتان دست طراحی شده. زیر سازی برتر و برای کمک به میخچه، پینه، انگشتان چکش خورده و رقم تا حدی قطع شده است.

 

احتیاط
برای کسانی که با گردش خون ضعیف توصیه نمی شود
 فقط برای استعمال خارجی
ساخت کشور : تایوان

:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: فــلـکــسـی فــوت انـگـشـت پــــا , فلکسی فوت , flexi foot , انحراف انگشت , انگشت , انحراف انگشت پا , هالوکس والوکس ,



فــلـکـسـی فــوت انـگــشـت پــــا
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 125
نویسنده : ftn

ring04

فلکسی فوت انگشت پا

Flexi-Feet

Silicone Toe Cap

 

ویژگی ها
زیر سازی برتر و تسکین درد
قابل شستشو و قابل استفاده مجدد

 

طریقه استفاده
فلکسی فوت پنجه سیلیکون در شکل سنتی برای تسکین فشار و اصطکاک بر روی انگشتان و یا انگشتان دست طراحی شده. زیر سازی برتر و برای کمک به میخچه، پینه، انگشتان چکش خورده و رقم تا حدی قطع شده است.

ring

احتیاط
برای کسانی که با گردش خون ضعیف توصیه نمی شود
 فقط برای استعمال خارجی

 

ساخت کشور : تایوان

:: موضوعات مرتبط: ارتوپدی , ,
:: برچسب‌ها: فــلـکـسـی فــوت انـگــشـت پــــا , پا , انحراف انگشت , انگشت پا , هالوک والوکس , فلکسی فوت , Flexi-Feet ,



دستگاه بخور گرم آنی ساز Anisaz
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 117
نویسنده : ftn

 anisaz4

دستگاه بخور گرم آنی ساز  Anisaz

مدل  MF2010

Humidifer  Warm  Mist  Anisaz 

 

دارای محل ریختن داروی بخور
دارای نشانگر میزان آب
مرطوب کننده هوا با بخار آب
مناسب اتاقهای تا 40 مترمربع
مخزن پلاستيکی قابل شستشو 
دستگاه بخور دستگاه بخور گرم آنی ساز اتاق شما را پر از هوای سالم و مرطوب میکند و باعث میشود تا راحت تنفس کنید
گرد و غبار هوا را کاهش میدهد و سیستم ایمنی را تقویت میکند
تمرکز را بالا برده و از خشکی چشم و پوست جلوگیری میکند
 
رطوبت ساز و بخور گرم آنی ساز ANISAZ مدل MF2010 با حداکثر توان ورودی 1250 وات مناسب برای ایجاد رطوبت مورد نیاز برای فضای زندگی و کار شما بوده تا نشاط و طراوت لازم در محیط ایجاد گردد و از آسیب های احتمالی در اثر بروز خشکی پوست، مخاط تنفسی و یا حتی وسایل چوبی قرار گرفته در محیط های سرپوشیده جلوگیری شود. این دستگاه قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی بوده و با توجه به نوع عملکرد و سری مناسب برای بخور صورت می تواند جهت مراحل درمانی مانند مرطوب سازی، پاکسازی و استفاده از انواع ماسک های صورت مورد استفاده قرار بگیرد.
بخور و رطوبت ساز 2010 آنی ساز دارای المنت های گرم کننده به صورت دو الکترود تعبیه شده درون مخزن آب دستگاه بوده که با توجه به حجم خوب مخزن با گنجایشی برابر 4.3 لیتر، توانایی تولید بخور گرم به طور مداوم تا 24 ساعت را خواهد داشت. در ضمن جهت اطلاع از میزان آب مخزن یک نشانگر شفاف بر روی بدنه محصول در نظر گرفته شده است. توصیه می شود هرگز دستگاه بخور را بدون ریختن آب در مخزن روشن نکرده و جهت حفظ ایمنی هنگام استفاده آن را در ارتفاع مناسب و دور از دسترس کودکان قرار دهید.
ساخت کشور :  ایران

anisaz1

 

 

 

anisaz2


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه بخور گرم آنی سازAnisaz , آنی ساز , بخور , بخور گرم , دستگاه بخور , دستگاه مرطوب کننده , anisaz ,



دستگاه بخور سرد کلودی مدل 3020
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 94
نویسنده : ftn

 

 cloudy

دستگاه بخور سرد کلودی

مدل3020

 
مشخصات دستگاه :
ولتاژ: 220ولت /50هرتز
قدرت : 28 ولت
بخار  : 280میلی لیتر
مانیتور : LED
سرعت بخار: 3 سطح (پائین ،بالا ، متوسط)
حداکثر منطقه اتاق : 30 مترمربع
مخزن آب : 2.5 لیتر
وزن : 0.95 کیلو گرم
سر و صدا عامل (نویز) : کمتر از 25 دیسی بل
اندازه جعبه (سایز) : 34*16*16

 

 

 

1

محل مناسب برای نصب دستگاه را پیدا کنید .دقت کنید دستگاه در کنار سیستم های تهویه برودتی و حرارتی نظیر بخاری ، شوفاژو غیره قرار نگرفته باشد .

 

 

2

درستگاه را در فاصله ای مناسب از سطوح مختلف  مطابق با شکل فوق قرار دهید . دقت گردد دستگاه دورتر از در و پنجره ها نصب شود .

3

 

خروجی بخاری نبایستی در معرض مستقیم گیاهان و لوازم منزل قرار گیرد . حداقل فاصله تا اشیاء و اجسام 50 سانتی متر در نظر گرفته شود .

 

4

*اخطار : مخزن دستگاه در زمان روشن بودن دستگاه برداشته نشود . ابتدا دستگاه را خاموش نموده و دو شاخه برق را جدا ننمایید و سپس مخزن ذخیره آب را جدا نمایید .
مخزن ذخیره را با آب سرد تصفیه شده پر کنید .

5

قبل از پر کردن مخزن آب، دستگاه را خاموش کنید . سپس مخزن را از محل دستگیره بردارید .

 

6

مخزن را از محل دریچه تعبیه شده در زیر آن از آب سرد و تصفیه شده پر کنید .

7

توجه : دقت کنید دستگاه از محل خروجی بخار نبایستی پر گردد .

8

پس از پر کردن مخزن،درب زیر مخزن را با دقت بسته و مخزن را در محل خود بروی دستگاه جایگذاری کنید . توجه کنید پس ازجایگذاری بایستی چراغ مربوط به خالی بودن مخزن خاموش شده باشد .

 

عملکرد کلیدهای دستگاه
دوشاخه را به برق شهری متصل کرده سپس با چرخاندن کلید ولوم دستگاه را راه اندازی کنید .

9

 
A کلید ولوم جهت روشن و خاموش کردن دستگاه و همچنین تنظیم مقدار بخار خروجی
B نمایشگر خالی شدن مخزن ذخیره آب

10

با چرخاندن کلید ولوم ابتدا دستگاه روشن و سپس با چرخش بیشتر مقدار بخار خروجی افزایش می یابد .
هر گاه نمایشگر مربوط به خالی بودن مخزن روشن شد، مخزن را طبق دستورالعمل از آب پر کنید .

 

نگهداری دستگاه
-آب داخل مخزن را مرتب عوض کنید . در صورت امکان هر روز اب داخل مخزن را خالی کرده و ان را با آب و مواد پاک کنده بشویید و پس از خشک کردن،دوباره مقداری آب داخل آن بریزید . مخزن و فیلتر کثیف دستگاه می تواند مکانی مناسب برای رشد قارچ ها و باکتری ها باشد .
- هر 3 روز یکبار مخزن، سنسور بخار ساز و حوضچه آب زیر مخزن را تمیز کنید . البته حتما دقت داشته باشید قبل از تمیز کردن ، دستگاه را از برق بکشید . سپس املاح و جرم آب را پاک کنید .
- هنگامی که می خواهید دستگاه را برای مدتی کنار بگذارید، آب آن را خالی و دستگاه را تمیز کنید . برای استفاده مجدد نیز ابتدا دستگاه را تمیز کرده و سپس دوباره آن را به کار برید .
- در صورتی که دستگاه فیلتر دارد ، آن را هر چند وقت یکبار با فیلتری جدید جایگزین کنید .
- در بخور سرد،باید مخزن را با آب مقطر یا آب جوشیده سرد شده پر کرد . از مواد غیر مجاز در داخل مخزن آب دستگاه استفاده نکنید .
- دستگاه را بدون راهنمایی و آموزش نماینده فروش استفاده نکنید .
- در هنگام روشن بودن دستگاه مخزن آب نباید برداشته شود .
- هرگز در حین روشن بودن دستگاه آب داخل حوضچه آب یا هر قسمت دستگاه لمس نشود .
- دستگاه با مخزن پر از آب جابجا نکنید .
- در صورت صدمه دیدن هر قسمت از دستگاه ، تنها به واحد خدمات پس از فروش کلودی مراجعه نمایید .
- هر گونه دستکاری توسط افراد غیر متخصص امکان خطرات جانبی را افزایش می دهد .
- دستگاه به دور از دسترس کودکان و افرادی که دانش کافی برای استفاده از دستگاه دارند ، نگهداری شود .

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه بخور سرد کلودی مدل 3020 , دستگاه بخور , بخور سرد , بخور , دستگاه مرطوب کننده , کلودی , cluody ,



دسـتــگـاه بــخـور ســـرد Altima
نوشته شده در دو شنبه 20 دی 1395
بازدید : 94
نویسنده : ftn

altima

دستگاه بخور سرد Altima  

مدلAT-240

 

مشخصات:
ظرفیت: 3.8 لیتر
میزان بخار خروجی: 300 میلی لیتر در ساعت
ولتاژ مصرفی: 240-100 ولت،  Hz 50/60
میزان صدا: کمتر از 35 دسی بل
مساحت قابل پوشش: 40 متر مربع
مصرف برق 25 وات 
دارای قطع کن اتوماتیک اتمام آب

طرای زیبا و انحصاری

 

راهنمای استفاده از کالا:
بسته به مدت استفاده هفته ای یک یا دو بار مخزن آب را شستشو کنید .
هفته ای یک بار با مقداری سرکه سفید مخزن و پایه دستگاه را ضدعفونی و تمیز نمایید .

 

چرا از دستگاه بخور استفاده می‌کنیم؟

تاثیرات منفی و مضر آلاینده های هوا علاوه بر سیستم تنفسی روی پوست و مو هم کاملا محسوس بوده؛ هرچند تا به حال تحقیقات جدی‌ای در این زمینه صورت نگرفته اما مطالعات پزشکان نشان داده که با افزایش سرب در هوا به صورت فصلی، مراجعه بیماران در زمینه‌ی حساسیت‌های پوستی هم بیشتر می‌شود که این موضوع با استفاده از دستگاه های بخور کمی قابل حل خواهد بود. علاوه بر افزایش میزان بخار موجود در هوا، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث استفاده‌ی افراد از دستگاه های بخور می‌شود بهبود دادن حساسیت‌های فصلی، آسم، کاهش آبریزش و سوزش بینی و موارد مشابه است. با استفاده از بخور سرد می‌توان باکتری‌های و ویروس‌های موجود در هوا را کاهش داد و از بروز سرماخوردگی، خشکی پوست و پوشش مخاط بینی و گلو جلوگیری کرد.

 
altima1

 توضیحات محصول:

دستگاه بخار سرد  با بهره گیری از سیستم اولتراسونیک سطح رطوبت هوا را بالا می برد. افزایش سطح رطوبت جهت التیام مشکلات تنفسی مفید می باشد. همچنین به دلیل تبادل مؤثر گازهای موجود در هوا و خون در دستگاه تنفسی که توسط این دستگاه ایجاد می شود خوابی راحت و آرام را فراهم می کند. همین طور به علت خروج ذرات ریز مولکول های آب و پخش آنها در محیط از یک طرف و نیز ایجاد سرمای مطبوع از گرفتگی بینی جلوگیری نموده و باعث خواب بهتر و کاهش اختلالات تنفسی می گردد. سیستم اولتراسونیک دارای عملکرد بی صدا بوده و رطوبت را در محیط منزل، اتاق خواب و یا محل کار برای ساعتها تأمین می کند. این دستگاه مجهز به مخزن جدا شدنی به ظرفیت 3.8 لیتر می باشد. سیستم ایمنی دستگاه به محض تمام شدن آب مخزن دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود. شدت بخار خروجی دستگاه را می توان را با استفاده از انتخاب گر واقع بر روی بدنه تنظیم نمود. 
پس از پر کردن مخزن و قرار دادن آن در محل مناسب بایستی دو دقیقه منتظر ماند تا پایه دستگاه با آب پر شود. سپس کافیست دو شاخه دستگاه را به پریز برق زده و کلید روشن و خاموش دستگاه را در وضعیت روشن قرار دهید. بعد از حدود 30 ثانیه بخار شروع به خارج شدن از دهانه می کند. با چرخاندن تنظیم کننده خروج بخار می توان میزان بخار خروجی را از کم تا زیاد تنظیم نمود. همچنین با چرخاندن دریچه خروجی بخار می توان جهت خروج بخار را تغییر داد. در صورتی که آب مخزن تمام شود و سطح آب در پایه دستگاه پائین بیاید دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود. در این حالت بایستی دستگاه را خاموش کرده و مخزن را مجددأ از آب سرد پر نمائید.

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دسـتــگـاه بــخـور ســـرد Altima , بخور , بخور سرد , مرطوب کننده , آلتیما , altima ,



کیف کمک های اولیه سامسونتی کوچک
نوشته شده در یک شنبه 19 دی 1395
بازدید : 116
نویسنده : ftn

 

kpk-s

 

کیف کمک های اولیه سامسونتی کوچک مدل SP 

Keifiat Pajoohan Khatam Co

 

این بسته طراحی گردیده جهت کمک به درمان انواع صدمات مانند :

بریدگی
خراشیدگی
گاز گرفتگی و گزش
پیچ خوردگی
کوبیدگی
سوختگی
خونریزی و ...
 
در دمای 5 الی 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود .
از استفاده وسایل استریلی که بسته بندی آنها باز شده است خودداری نمایید .
دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود .
به تاریخ مصرف درج شده روی وسایل توجه نموده و از استفاده وسایلی که تاریخ مصرف آنها سپری گردیده خودداری نمایید .
دور از دسترس اطفال نگهداری شود .
در جای خشک و به دور از رطوبت نگهداری شود .

:: موضوعات مرتبط: تجهیزات , عمومی , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: کیف کمک های اولیه سامسونتی کوچک , کمک های اولیه , بانداژ , چسب زخم , زخم , جعبه کمک های اولیه ,



جعبه کمک های اولیه پایا(paya)کوچک
نوشته شده در یک شنبه 19 دی 1395
بازدید : 112
نویسنده : ftn

paya

 

جعبه کمک اولیه (paya)

 

جعبه کمک اولیه (paya)پر شده کوچک

محتویات :
 قیچی  ، باند زخم  ، چسب زخم ، سنجاق قفلی ، پنبه  ، گاز استریل ، محلول بتادین ، گاز وازلین  ، تیغ بیستوری  ، پد چشم ، ماسک دهان 

 

اندازه  :  7 سانتی متر در 21/5 سانت

:: موضوعات مرتبط: تجهیزات , عمومی , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: جعبه کمک های اولیه پایا(paya)کوچک , کمک های اولیه , کیف کمک های اولیه , پایا , paya , چسب زخم , زخم , بانداژ ,



جعبه کمک های اولیه کیفیت پژوهان
نوشته شده در یک شنبه 19 دی 1395
بازدید : 108
نویسنده : ftn

kpk 

  جعبه کمک های اولیه کیفیت پژوهان

First  Aid  Kit

 

این بسته طراحی گردیده جهت کمک به درمان انواع صدمات مانند :

بریدگی
خراشیدگی
گاز گرفتگی و گزش
پیچ خوردگی
کوبیدگی
سوختگی
خونریزی و ...

keifiat01

در دمای 5 الی 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود .
از استفاده وسایل استریلی که بسته بندی آنها باز شده است خودداری نمایید .
دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود .
به تاریخ مصرف درج شده روی وسایل توجه نموده و از استفاده وسایلی که تاریخ مصرف آنها سپری گردیده خودداری نمایید .
دور از دسترس اطفال نگهداری شود .
در جای خشک و به دور از رطوبت نگهداری شود .

 


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات , عمومی , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: جعبه کمک های اولیه کیفیت پژوهان , کمکهای اولیه , کیفیت پزوهان , کیف کمکهای اولیه , چسب زخم , خونریزی , زخم , ,



دما سنج دیجیتالی Activex مدل AT_504
نوشته شده در شنبه 18 دی 1395
بازدید : 125
نویسنده : ftn

thermometer7

تب ســـنج دیجیتــالی

Thermometer  Digital

 

ویژگی ها :

1-صفحه کریستال مایع با قابلیت خواندن سریع .
2- دارای LSI متراکم ،دقیق و با عمر طولانی .
3- دارای قابلیت اندازه گیری درجه حرارت در زیر بازو (استفاده در زیر بغل ) و یا زیر زبان (در دهان). اندازه گیری درجه حرارت مقعدی که  در نوزادان توصیه می شود به دلیل راحتی کار برای نوزادان.
4- سیستم بسیار حساس و سریع جهت جوابگیری .
5- چنانچه دستگاه پس از ثبت نتیجه سهوا روشن بماند پس از 10 الی 15 دقیقه بصورت اتوماتیک خاموش می گردد.
6- کوچک و دارای وزن کم (11 گرم ) . قابلیت استفاده برای تمام اعضای خانواده و ایده ال مخصوصا برای کودکان .
7- دارای بدنه ای از جنس پلاستیک ABS که در مقایسه با تب سنج های جیوه ای شیشه ای که می شکنند خطری ندارد .

 

اجزای دستگاه :

thermometer8

مشخصات :

محدوده دمایی
سانتی گراد
34-32 درجه سانتی گراد
فارنهایت
107.6 -98.6 درجه فارنهایت
دقـــت
سانتی گراد
0.2 ±  کمتر از 35.5 سانتی گراد
0.1 ±  کمتر از 39- 35.5سانتی گراد
0.2 ±  بیشتر از 42 سانتی گراد
فار­­­­­­­نهایت
0.3  ±  کمتر از 95.9 فارنهایت
0.2  ±  ، 95.9  به 102.2 فارنهایت
0.3  ±  بزرگتر از 102.2فارنهایت
در دمای عادی اتاق 25 درجه سانتی گراد
نمایشگر
صفحه نمایشگر عدد چهار رقمی را نشان میدهد
حافظه
جهت ذخیره آخرین درجه اندازگیری شده
باتری
دارای یک عدد جایگاه باتری 1.5 ولت
مصرف برق
1.5 میلی وات
عمر باتری
بیش از 200 ساعت استفاده مکرر
وزن
تقریبا 11 گرم همراه با باتری
ابعاد
10*18*127 میلی متر

 

احتیاط

1- برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه از ضربه زدن به آن خودداری کنید .
2- حسگر دستگاه ضد آب نمیباشد بنابراین از خیس شدن دستگاه جلوگیری کنید .
3- حسگر دستگاه را با الکل نجوشانید
4- از تماس هر گونه ماده شیمیایی با دستگاه خودداری کنید .
5- دقت کنید که دستگاه در معرض تابش مستقیم آفتاب و با حرارت بالا قرار نگیرد .
6- دقت کنید دستگاه خم نشود .
7- اجزای دستگاه را فقط جهت تعویض باتری از هم جدا کنید .

 

روش تعویض باتری:

1-در هنگام ضعیف بودن باتری علامت batry  بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود .
2- درپوش باتری را با توجه به تصاویر بردارید .

batry1

 

3- از یک خلال دندان برای خارج کردن باتری دستگاه استفاده کنید . از به کار بردن اشیاء فلزی برای اینکار خودداری نمایید .
4- باتری جدید را در دستگاه قرار دهید .
نکته : مطمن شوید که قطب های باتری در جهت مناسب قرار داده گرفته باشند . باتری را در جهتی قرار دهید که علامت (+) به سمت بالا و علامت (-) رو به پایین قرار گیرد .
5- باتری را در جای خود قرار داده و درب آن را محکم کنید .
6-باتری خالی را مجدداً شارژ نکنید .
7- به دلیل احتمال انفجار از نزدیک کردن و یا انداختن باتری در آتش خوداری کنید .

 

نحوه استفاده:

1-دکمه خاموش / روشن ON/OFF را فشار دهید تا علامت    on-off    ظاهر شود .
2 – در صورت رها کردن دکمه خاموش / روشن علامت  L˙C(L˙F) نمایش داده خواهد  شد در حالیکه نشانگر     ˙C(˙F) در حال چشمک زدن است .
3- حسگر را با الکل ضد عفونی کنید . نوک تب سنج را در دهان ، مقعد و یا زیر بغل قرار دهید .
4- هنگامی که علامت ˙C(˙F) بر روی نمایشگر ثابت شد ( که حدوداً بین 30 تا 60 ثانیه طول می کشد ) درجه حرارت صحیح روی نمایشگر ظاهر می شود . فقط برای دستگاه های صدادار هنگامی که نمایشگر چشمک نمیزند ، علامت هشدار به مدت 10 ثانیه به صدا در می آید .
5 – جهت جلوگیری از تاثیر هوا اطراف بر نتیجه اندازه گیری ، بازو را بر روی قفسه سینه بفشارید به طوری که نوک فلزی را محکم بپوشاند و یا اینکه آن ر ا محکم در زیر زبان نگاه دارید و از صحبت کردن بپرهیزید .
6- تب سنج را برداشته و دقت کنید که دکمه روشن و خاموش را فشار ندهید . ممکن است که درجه حرارت قبل و یا بعد از برداشتن قابل خواندن باشد . زیرا که نمایشگر قابلیت حفظ درجه حرارت تثبیت شده را دارد .
7- دستگاه به طور اتوماتیک پس از 10 تا 15 دقیقه خاموش می شود . با این وجود جهت دوام بیشتر باتری بهتر است پس از آنکه دستگاه درجه حرارت را نشان داد ، آن را خاموش کنید .
8 – جهت چک کردن حافظه دستگاه ، دکمه خاموش و روشن را فشار دهید و آن را برای مدت 5 ثانیه نگهدارید . هنگامیکه دستگاه در وضعیت خاموش قرار دارد . چنانچه درجه حرارتی را قبلاً ثبت کرده باشید ، آن درجه پس از آخرین درجه حررات را نشان داد ، ان را خاموش کنید .

 

thermometer6


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات , عمومی , پزشکی , درجه تب , ,
:: برچسب‌ها: تب سنج , دما سنج , تب سنج دیجیتالی نوزادان , دما , دما سنج دیجیتالی Activex مدل AT_504 ,



دما سنج دیجیتالی مدل KT-DT4B
نوشته شده در شنبه 18 دی 1395
بازدید : 137
نویسنده : ftn

thermometer9

تب ســـنج دیجیتــالی

Thermometer  Digital

ویژگی ها :

1-صفحه کریستال مایع با قابلیت خواندن سریع .
2- دارای LSI متراکم ،دقیق و با عمر طولانی .
3- دارای قابلیت اندازه گیری درجه حرارت در زیر بازو (استفاده در زیر بغل ) و یا زیر زبان (در دهان). اندازه گیری درجه حرارت مقعدی که  در نوزادان توصیه می شود به دلیل راحتی کار برای نوزادان.
4- سیستم بسیار حساس و سریع جهت جوابگیری .
5- چنانچه دستگاه پس از ثبت نتیجه سهوا روشن بماند پس از 10 الی 15 دقیقه بصورت اتوماتیک خاموش می گردد.
6- کوچک و دارای وزن کم (11 گرم ) . قابلیت استفاده برای تمام اعضای خانواده و ایده ال مخصوصا برای کودکان .
7- دارای بدنه ای از جنس پلاستیک ABS که در مقایسه با تب سنج های جیوه ای شیشه ای که می شکنند خطری ندارد .

اجزای دستگاه :

thermometer8

مشخصات :

محدوده دمایی
سانتی گراد
34-32 درجه سانتی گراد
فارنهایت
107.6 -98.6 درجه فارنهایت
دقـــت
سانتی گراد
0.2 ±  کمتر از 35.5 سانتی گراد
0.1 ±  کمتر از 39- 35.5سانتی گراد
0.2 ±  بیشتر از 42 سانتی گراد
فار­­­­­­­نهایت
0.3  ±  کمتر از 95.9 فارنهایت
0.2  ±  ، 95.9  به 102.2 فارنهایت
0.3  ±  بزرگتر از 102.2فارنهایت
در دمای عادی اتاق 25 درجه سانتی گراد
نمایشگر
صفحه نمایشگر عدد چهار رقمی را نشان میدهد
حافظه
جهت ذخیره آخرین درجه اندازگیری شده
باتری
دارای یک عدد جایگاه باتری 1.5 ولت
مصرف برق
1.5 میلی وات
عمر باتری
بیش از 200 ساعت استفاده مکرر
وزن
تقریبا 11 گرم همراه با باتری
ابعاد
10*18*127 میلی متر

 

احتیاط

1- برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه از ضربه زدن به آن خودداری کنید .
2- حسگر دستگاه ضد آب نمیباشد بنابراین از خیس شدن دستگاه جلوگیری کنید .
3- حسگر دستگاه را با الکل نجوشانید
4- از تماس هر گونه ماده شیمیایی با دستگاه خودداری کنید .
5- دقت کنید که دستگاه در معرض تابش مستقیم آفتاب و با حرارت بالا قرار نگیرد .
6- دقت کنید دستگاه خم نشود .
7- اجزای دستگاه را فقط جهت تعویض باتری از هم جدا کنید .

 

روش تعویض باتری:

1-در هنگام ضعیف بودن باتری علامت batry  بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود .
2- درپوش باتری را با توجه به تصاویر بردارید .

batry1

3- از یک خلال دندان برای خارج کردن باتری دستگاه استفاده کنید . از به کار بردن اشیاء فلزی برای اینکار خودداری نمایید .
4- باتری جدید را در دستگاه قرار دهید .
نکته : مطمن شوید که قطب های باتری در جهت مناسب قرار داده گرفته باشند . باتری را در جهتی قرار دهید که علامت (+) به سمت بالا و علامت (-) رو به پایین قرار گیرد .
5- باتری را در جای خود قرار داده و درب آن را محکم کنید .
6-باتری خالی را مجدداً شارژ نکنید .
7- به دلیل احتمال انفجار از نزدیک کردن و یا انداختن باتری در آتش خوداری کنید .

 

نحوه استفاده:

1-دکمه خاموش / روشن ON/OFF را فشار دهید تا علامت    on-off    ظاهر شود .
2 – در صورت رها کردن دکمه خاموش / روشن علامت  L˙C(L˙F) نمایش داده خواهد  شد در حالیکه نشانگر     ˙C(˙F) در حال چشمک زدن است .
3- حسگر را با الکل ضد عفونی کنید . نوک تب سنج را در دهان ، مقعد و یا زیر بغل قرار دهید .
4- هنگامی که علامت ˙C(˙F) بر روی نمایشگر ثابت شد ( که حدوداً بین 30 تا 60 ثانیه طول می کشد ) درجه حرارت صحیح روی نمایشگر ظاهر می شود . فقط برای دستگاه های صدادار هنگامی که نمایشگر چشمک نمیزند ، علامت هشدار به مدت 10 ثانیه به صدا در می آید .
5 – جهت جلوگیری از تاثیر هوا اطراف بر نتیجه اندازه گیری ، بازو را بر روی قفسه سینه بفشارید به طوری که نوک فلزی را محکم بپوشاند و یا اینکه آن ر ا محکم در زیر زبان نگاه دارید و از صحبت کردن بپرهیزید .
6- تب سنج را برداشته و دقت کنید که دکمه روشن و خاموش را فشار ندهید . ممکن است که درجه حرارت قبل و یا بعد از برداشتن قابل خواندن باشد . زیرا که نمایشگر قابلیت حفظ درجه حرارت تثبیت شده را دارد .
7- دستگاه به طور اتوماتیک پس از 10 تا 15 دقیقه خاموش می شود . با این وجود جهت دوام بیشتر باتری بهتر است پس از آنکه دستگاه درجه حرارت را نشان داد ، آن را خاموش کنید .
8 – جهت چک کردن حافظه دستگاه ، دکمه خاموش و روشن را فشار دهید و آن را برای مدت 5 ثانیه نگهدارید . هنگامیکه دستگاه در وضعیت خاموش قرار دارد . چنانچه درجه حرارتی را قبلاً ثبت کرده باشید ، آن درجه پس از آخرین درجه حررات را نشان داد ، ان را خاموش کنید .

termometer10


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , درجه تب , ,
:: برچسب‌ها: تب سنج , تب سنج نوزادان , تب سنج دیجیتالی , تب , دما سنج دیجیتالی مدل KT-DT4B ,



دســتـگاه مـکـش دســتـی 7B-1
نوشته شده در شنبه 18 دی 1395
بازدید : 110
نویسنده : ftn

hand02

دستگاه مکش دستی  7B-1

 

امکانات :

7B-1 دستگاه مکش دستی
واحد مکش دست است که عمدتا در سطوح مختلف بیمارستان استفاده می شود برای جذب خلط، چرک، خون
اندازه کوچک، وزن سبک و حمل آسان
بدون برق مورد نیاز برای استفاده
به طور عمده در مناطق دور افتاده، درمانگاه دهکده، عملیات بدون برق ترجیح

 

پارامترهای:

حداکثر خلاء: ≥0.04MPa
حداکثر. جریان: ≥20L / دقیقه
مکش ظرفیت ذخیره سازی بطری: بدن 200ml
وزن: 192g

 

hand01


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات , عمومی , ,
:: برچسب‌ها: دســتـگاه مـکـش دســتـی 7B-1 , ساکشن , مکش , خلط , 7B-1 Hand Suction Unit ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد